P
PansParis
Hej! Har ett problem med mitt svenskahalvblod hon har tendens att vara väldigt lättfödd. Hon är ganska rund nu men motioneras ca 1-1,5 timmar om dagen både kondition och markarbete. Men hon är fortfarande rund sedan sommarbete (har dock mer päls). Har en fundering ( ) att detta beror på det frysna gräset som finns i hagen. Glykos (socker) bildas ju i gräset i slutet eller ensilager?
Hennes foderstat/dag (uppdelat på 3 mål+lunchhö):
Kraft ca 0,5 kg kraft grund
mineraler 1 dl
betfor torr 3 dl
Morröter ca 1 kg
ca 7 kg höensilage (har ej nya värden får det i veckan)
och står på torv och går ute mellan 7,00-18,00.
Har en annan fundering avgående detta om det kan vara att jag hela tiden drar in på saker och ting och detta kan medföra att hennes kropp ställer in sig på att hon får lite mat och alstrar så det lägger sig runt buken för attv ställa in sig på svält?
Skall tillägga att hon är 160 och ganska smäcker i sin typ (därför synd den runda magen mer).
mvh
Eller skall jag sluta dra ner på fodret eller rida henne ännu tuffare?
Hennes foderstat/dag (uppdelat på 3 mål+lunchhö):
Kraft ca 0,5 kg kraft grund
mineraler 1 dl
betfor torr 3 dl
Morröter ca 1 kg
ca 7 kg höensilage (har ej nya värden får det i veckan)
och står på torv och går ute mellan 7,00-18,00.
Har en annan fundering avgående detta om det kan vara att jag hela tiden drar in på saker och ting och detta kan medföra att hennes kropp ställer in sig på att hon får lite mat och alstrar så det lägger sig runt buken för attv ställa in sig på svält?
Skall tillägga att hon är 160 och ganska smäcker i sin typ (därför synd den runda magen mer).
mvh
Eller skall jag sluta dra ner på fodret eller rida henne ännu tuffare?