Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan man frysa in kantareller som de är? Eller måste de förvällas? Vad är egentligen förvällas?
Tar det inte mycket större plats? Mvh behöver mer frys kör redan tetris.Jag fryser alltid kantareller (och annan svamp) som den är. Tycker att det funkar hur bra som helst. Bäst är att frysa dem skurna i mindre bitar på en ugnsplåt och sen lägga dem i en påse/burk. Då fryser de inte ihop till en stor isklump och man kan ta ut så mycket man vill ha åt gången.
Säkert!Tar det inte mycket större plats? Mvh behöver mer frys kör redan tetris.
Kan man frysa in kantareller som de är? Eller måste de förvällas? Vad är egentligen förvällas?
Ha ha vi med. Det är överfullt i våra 3 frysar.Säkert!
Men jag har en stor extra frysbox i källaren och hittills inga problem med trängsel!
Jag som tycker det är struligt med översikt och omsättning i vår halva frysdel (har alltid haft en kombo - kyl/frys med 2,5 lådor på 4-7 personer i hushållet). Det är få livsmedel som är goda efter mer än ett par månader undangömda i frysen.Ha ha vi med. Det är överfullt i våra 3 frysar.
Vi vaccar fryssaker. Just nu har vi sånt som är bakat till ridskolan. Mycket äppeljuice äpplemos och äppelbitar. I veckan hoppas jag päron hamnar där. Men det behöver inte ligga undangömt för det.det ligger uppsorterat.Jag som tycker det är struligt med översikt och omsättning i vår halva frysdel (har alltid haft en kombo - kyl/frys med 2,5 lådor på 4-7 personer i hushållet). Det är få livsmedel som är goda efter mer än ett par månader undangömda i frysen.