Jag äter havregrynsgröt till frukost (ibland lunch, i bland middag, i bland kvällsmat...).
Jag använder snabbhavregryn, havregryn i tallriken vatten från vattenkokaren, så ingen disk!
Ska jag göra något mer ansträngande har jag smör i gröten, blir du inte mätt på havregryn, smör och fetmjölk är det illa ;) Det är säkert nyttigare med olivolja än smör dock ;)

Jag har också ägg i min havregrynsgröt, men jag har i ett helt ägg innan jag stoppar tallriken i micron.

Tips angående gröten för att göra den mer mättande, jag köper flytande äggvita på dunk och blandar i 1 dl i gröten. Först värmer jag gröten som vanligt i micron, tar ut, häller i 1 dl äggvita och blandar det och kör sen ett tag till i micron, rör om lite och kör en sista gång. Det tar kanske några minuter extra men det är det lätt värt för mig men det är ju olika för alla men för er som har tid men inte känner att ni blir mätta på gröt är det ett tips. Jag tycker det blir godare och konsistensen lenare och krämigare! Står mig 4-5 timmar på det. Har pistagedryck och kanel till det och tycker det är jätte gott.

Åh gudars, vad god din frukost låter :d. Speciellt den där pistagedrycken! Vad är det? Låter som något jag skulle gilla :D!

jag äter oftast bara 2 mackor och ett glas oboj till fruckost (vid 8 tiden). eller bara en skål yoghurt och flingor.
det håller jag mig på till kl13, tycker att man blir mycket mer mätt mycket längre om man bara tar ett glas mjölk till maten :).
ska jag äta mer så får det vara i stil med långfruckost bestående av gröt, ägg, te, och knäckebröd. men det är ju så mycket att äta att det får bli till brunch så man slipper äta lunch sen :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka