Fritidsjacka/tröja vs klubbjacka/tröja

M

MaddeO

Så till det alltid lika relevanta problemet. Jag och en kompis är lite oense ang. gällande klädsel för hopptävling!
I TR står klart och tydligt;

Mom. 370 Klädsel
Uppräkningen skall vara som följer:
Fritidsjacka/tröja, utan kapuschong/huva, eller Ridkavaj. Vid Nationella och högre tävlingar krävs Ridkavaj... osv

Alltså; man behöver INTE ha klubbjacka! Eller?
Fritidsjacka/tröja anser i alla fall jag kan vara i princip vilken jacka eller tröja som helst... Har jag fel?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fritidsjacka/tröja vs klubbjacka/tröja

Du har rätt, jag har tävlat mycket i lokal med en snygg tröja eller jacka. Utan klubbtryck. Allt enl TR

Nej man behöver ingen klubbjacka, får tävla i jacka/tröja utan tryck :)

Nu vet jag inte om det står exat så här i TR men om man ska tolka det du har skrivit så står det ju att man inte får ha kavaj alls ;) typ utan huva och eller utan ridkvavaj
"Fritidsjacka/tröja, utan kapuschong/huva, eller Ridkavaj."

Stämmer, sen nått år tillbaka fick man tävla utan kavaj, vilket är synd tycker jag. Är det tävling så är det tävling och då vill man väl ändå rida i något annat än det man rider i till vardags, men det är min åsikt.Själv tävlar jag alltid i kavaj, finns ju faktiskt begagnade eller billiga kavajer.

Fördelen med att tävla i jacka är att det är bekvämare ihop med säkerhetsvästen. Ska man knöla in västen under kavajen blir det väldigt bylsigt (och då ser det inte så snyggt ut heller), och har men den över kavajen så har den inte samma effekt.

Hur menar du att inte säkerhetsvästen inte har samma eftekt om man har den över jackan? En tävlingsridjacka är ju inte så tjock precis. Har ni aldrig någon tröja under er väst?

västen gör mer nytta om man har så lite som möjligt under.

Liknande trådar

8
Hoppning Hur kan vissa ÖD hitta på egna regler ang. klädsel på lokal och regional hopptävling? I vårt grann distrikt verkar dom gått ihop och...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat