Frisyrtips lite akut tack?!

MM

Trådstartare
Jag har bokat klipptid till imorgon och planerar att kapa typ... 30-40 cm :nailbiting:

Men har inte hittat "rätt" frisyr än :arghh:
Förslag?

Mitt hår går i dagsläget ner till rumpan så det går att komma med massor av förslag men jag vill ha en enkel frisyr som ska gå att sätta upp i en tofs. Jag gillar inte att ha hår i ansiktet så lugg är inget för mig. Annars öppen för förslag.

Jag har bokat klipptid till imorgon och planerar att kapa typ... 30-40 cm :nailbiting:

Men har inte hittat "rätt" frisyr än :arghh:
Förslag?

Mitt hår går i dagsläget ner till rumpan så det går att komma med massor av förslag men jag vill ha en enkel frisyr som ska gå att sätta upp i en tofs. Jag gillar inte att ha hår i ansiktet så lugg är inget för mig. Annars öppen för förslag.

Jag hade bett om en luftig uppklippning och kapat så att håret är en bit nedanför bh bandet, kanske 20-30 cm mindre än idag och sen gjort en läcker färg på det! :love:

/ Petra med extensions för att få lika långt som dig! :D:p

Svårt att säga utan att se hur du ser ut. Men jag hade klippt upp det så att det känns lite mer luftigt. Så länge du har långt hår går det ju att sätta upp det. Jag har mitt hår uppsats 95% av all vaken tid i ungefär samma frisyr. Men med långt hår kan man ju variera hur mycket som helst egentligen, så länge det är klippt rätt. Vill man ha sidbena åt höger en dag kan man det, nästa dag åt vänster, mittbena en annan dag osv. Sätta upp det i hög tofs, tofs i nacken, fläta etc. Variationerna är ju oändliga.

Har inga frisyrtips men spara det avklippta håret!!

Finns fantastiska organisationer där man kan donera sitt hår till cancersjuka barn etc.

Jag får tyvärr inte det. Mitt hår är färgat så dom kommer inte ta emot det och rätt slitet nertill och skiftar i lite olika färg pga en gammal ombre om man kollar noga.
Däremot är jag medveten om att dom gärna vill ha hår och kan därför berätta att min fina dotter valde att kapa av rubbet i oktober förra året och donerade det till barncancerfonden och i samarbete med en frisör i stan så gick vi dit och klippte henne och dom skickade håret till perukmakaren. Hade jag kunnat hade jag gjort det :heart

Jag hade bett om en luftig uppklippning och kapat så att håret är en bit nedanför bh bandet, kanske 20-30 cm mindre än idag och sen gjort en läcker färg på det! :love:

/ Petra med extensions för att få lika långt som dig! :D:p

Åh, jag är så trött på att ha så här långt hår! Det händer inget!
Samtidigt kommer jag ångra mig när jag väl klippt mig :p
Men mitt hår växer som ogräs så det tar inte så lång tid innan det är långt igen. Nu vill jag bara ha en enkel frisyr som går att fixa snabbt.
Tanken är att färga med men vill klippa först så jag ser vad för färg som kan tänkas passa :)

Här kommer lite bilder. Den första till vänster högst upp är den senaste. Jag har alltså glasögon på heltid numera. Bilden på håret i mitten längst till höger är från augusti förra året så håret är alltså ännu längre nu så jag känner mig rätt så desperat efter att kapa det typ NU :P

Dom tre sista är från när jag haft det kort tidigare. Numera lite rundare i ansiktet men det kanske inte sabbar en kort frisyr?
Jag tycker liksom det långa bara hänger och inte gör något mer än är..

2017-02-20_11.32.10_zpsq8z4nxbq.jpg

Om ditt hår inte är plattat på bilderna utan lika rakt naturligt som det ser ut att vara råder jag dig att klippa ditt hår rakt av (d.v.s. inte uppklippt för mer volym). Jag tycker att längden du har på bilden längst ner i mitten är fin.

Om ditt hår inte är plattat på bilderna utan lika rakt naturligt som det ser ut att vara råder jag dig att klippa ditt hår rakt av (d.v.s. inte uppklippt för mer volym). Jag tycker att längden du har på bilden längst ner i mitten är fin.

Jag är bästa vän med plattången och kommer fortsätta vara det livet ut ;)
(Jag har självfall och mycket egen volym så behöver inte skapa mer)

Tre längder som inte skiljer sig så jättemycket, men som kan göra skillnad på personen som ska bära den. Vilken tror ni hade passat bäst?
Ska givetvis råda med frisören med. Nu hinner jag dock inte leta fler frisyrer, för nu måste jag göra mig klar för att åka :nailbiting:
Jag är inte rädd för att kapa av håret, jag är rädd för att frisören är sopig :crazy: :rofl:
Valde dock medvetet den som klippte min tös när hon donerade sitt hår för den blev ju bra men man vet ju aldrig :cautious:

Stylish-Long-Bob-Hairstyles-to-Try-in-20160031.jpg

60d0fec66cf8a8965f52f1b2cd7e2124.jpg

93c572a885c13b34de7c5dc450bbbeba.jpg

Av de tre bilderna gillar jag den lägst upp och längst ner bäst. Även om jag gillar längden på den i mitten - men stuket är inte snyggt, då är de andra finare. Jag hade kunnat tänka mig något mellanting. Ha luggen som på översta/nedersta bilen och uppklippning i den längden, men själva längderna på håret som på mittenbilden.

(en av mina döttrar klippte sig så för många år sen och det var så jävla snyggt på henne)

• Gilla
Reactions: MM

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka