abc

Trådstartare
Vad finns det för olika frisyrer/klippningar på långhåriga katter?
Gärna bilder.

Sv: Frisyrer

Ja alltså, långhåriga katter klipps eller rakas bara när det verkligen behövs, t.ex. p.g.a. svåra tovor eller i samband med operation. Av mina katter är det bara Oberon som haft en konstgjord frisyr en gång. Det var i samband med en öroninflammation som veterinären rakade bort pälsen i och framför vänster öra.

Jag har varit hos veterinären och rakat min långhåriga katt på bakre halvan så att han liknade en pudel.
Det var för att han hade tovor som inte gick att reda ut.
Annars klipper man väl inte långhåriga katter i frisyrer?? Dom ska ju vara långhåriga som Norsk skogkatt! :)

Nä varför ska man raka dom? Dom är ju fina precis som dom är :)

Men om jag lyckas så kommer här en bild på en rakad katt på grund av tovor.

222700_198710223504596_3061666_n.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Vilken typ av klösmöbler gillar era katter bäst? Enkel pelare att klösa på? Klösbräda? Tunna (med eller utan möjlighet att gå mellan...
Svar
15
· Visningar
688
Senast: Liten
·
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
388
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 119
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka