Sv: Friskis

Fick en gång ca ½ säck av det från en kompis som i sin tur fått det, men hennes hundar är lite känsliga så vi tänkte att mina plåtmagade hundar nog skulle kunna äta det, men icke.

De blev hemska i magen hela bunten.

Funkar nog bra för en del hundar, men är inget som jag skulle ge mina någon fler gång ens som godis ;)

Min bc fick det under en peroid när hon var så kräsen av sig. Då var Friskis det enda som dög. Och hon var bra i hull och päls och bajs.

Men det var några år sedan........

Jag köpte en sån påse en gång, när allt anant var slut i matvaru butiken sent en kväll. Big misstake. :crazy:
Hundarna blev gasiga och otroligt dåliga i magen.
Jag testade att blöta upp fodret, och jäklar vad många timmar det tog innan det var upp blött, så jag förstår att magarna fick jobba gärnet. HAr för mig att jag blötte upp fodret på morgonen och någon gång på eftermiddagen var det mjukt helt igenom pulorna. :crazy:
Det kommer inte innanför min dörrtröskel igen.
Mina hundar är inte känsliga alls i magen, men det tog priset tror jag.

vi har det till våra, Det funkar jätte bra på dem!

Den ena (tiken) har haft jätte problem med magen, köpte dyrt veterinär foder till henne. Men inget hjälpte. Detta var en hund som annars var helt frisk, lugn o sansad. Men inget foder hjälpte.
Tills vi köpte friskis. Hon mår jätte bra, pälsen glänser, magen är stabil. och hon mår jätte bra.

Sen dess använder vi det till alla våra hundar. Och alla mår jätte bra.

Hundarna är av rasen Rottweiler.

Jag blir rädd av att läsa vad det innehåller och kan inte förstå hur man kan ge ett fodre där de har:
Fodertillsatser
Kopparsulfat (Koppar=7mg/kg) Innehålle EU godkända färgämnen, antioxidanter, konserveringsmedel. :crazy:

Dessutom, har du kollat va otroligt mycket mat hunden måste äta?

Våran, samt svärföräldrarnas rottisar, får Friskies.
Alla mår toppen utav det!
Fina i pälsen, jättebra i hullet, äntligen bra i magen.
Vår kille åt royal förut, men var alltid jättekass i magen.
Antingen lös eller hård.
Sen bytte vi till Friskies, och han mår flera gånger bättre!
Plus att han behöver äta mindre utav det, än av royal.
Han får 1 mugg nu (sån man får med bla när man köper royal), istället för de 2 muggar han skulle haft av royal.

Jag blir rädd av att läsa vad det innehåller och kan inte förstå hur man kan ge ett fodre där de har:
Fodertillsatser
Kopparsulfat (Koppar=7mg/kg) Innehålle EU godkända färgämnen, antioxidanter, konserveringsmedel. :crazy:

Dessutom, har du kollat va otroligt mycket mat hunden måste äta?

är det till mig ?

Våra äter inte mer av friskis än av annat foder.

Alla hundar funkar inte bra på det. Men det gör våra. Då får de äta det med.

Senast ändrad av en moderator:

Våran fick det förut (minimenu) eftersom det var det enda fodret hon åt mer än en gång, var otroligt dålig på att äta. På henne funkade det bra i alla fall, men nu sen typ ett halvår har vi bytt eftersom hon numera äter allt med god aptit ;)

Jag skulle aldrig ge det till min hund med tanke på innehållet.

Fodertillsatser
Kopparsulfat (Koppar=7mg/kg)

Menar du att det är mycket eller lite? Jag är inte så insatt i foder men såg att t ex. "RC mini adult" hade 23 mg/kg av koppar så jag bara undrar.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
360
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
661
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 988
Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 657
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka