Sv: Frimurare

Ja jag vet :/ har varit sambo med en.
Men kanske går att lista ut på nåt sätt.

Läste lite där på sidan och deras medlemsregister är tydligen, precis som allt annat utom ritualerna en offentlig handling och återfinns på biblioteket.

Min morfar var medlem och hade en ring med deras symbol. Men det kanske inte alla medlemmar har??

Aha, har dålig koll. Morfar pratade inte mycket om detta. Hur får de olika grader och vad innebär det?

Det har att göra med tjänsteår mm och antalet medlemmar i de olika graderna, min fd steg fort då det saknades många i graderna

Liknande trådar

Fritid Vilka företag är enklast att använda, till ett vettigt resultat och pris? Nån som har bra tips hur man får till snygga fotoböcker?
Svar
3
· Visningar
251
Kultur Alltså, en fiktiv fråga från en bok jag läser. Kvinna A: lämnat en våldsam man som hotar med det ena och det andra. Förlorar hon...
Svar
17
· Visningar
777
Senast: MiaMia
·
Hemmet Hjulet på min skottkärra börjar bli lite mjukt och jag tänker att det är smart att pumpa innan det blir värre! Testade med ett par enkla...
Svar
19
· Visningar
803
Senast: manda
·
Hemmet Det står helt still i huvudet, men visst finns det väl ett begrepp för dörrar som har det här mönstret/strukturen? Hade dörren haft...
Svar
7
· Visningar
512

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka