Frieöntgen

Sv: Frieöntgen

Det är olika från klinik till klinik. Om du har möjlighet att välja mellan flera kliniker (vet ju inte var du bor) så föreslår jag att du ringer runt och inhämtar prisuppgift.
Ibland har vissa kliniker specialpriser.

Allvarligt, vilka var det som ville ha 6000 för friröntgen? Strömsholm?

Numera kan man i flera områden i landet även få friröntgat hemma! Vet inte vad det kostar, men då kan man räkna bort kostnad för egen resa mm!

2100 styck har jag för mig att det kostat för att få ut mobil röntgen till kriterieauktionshästarna här hemma..

AM

Numera kan man i flera områden i landet även få friröntgat hemma! Vet inte vad det kostar, men då kan man räkna bort kostnad för egen resa mm!

Fast om det inte är veterinär som röntgar så måste ju ändå plåtarna granskas av veterinär, inte gratis, gissar jag?

Men det är väl en veterinär som har den portabla röntgenutrustningen?

*fattar inte frågan*

Vad jag vet så är det bara veterinärer som åker runt och röntgar, antingen privatapraktiserande eller anställda av klinik/djursjukhus!

Jag vet då flera som har röntgar hästar utan att vara veterinär.
Känns nästan lite överkurs att veterinären ska röntga. Inte ens på klinikerna så är ju veterinär med vid röntgen.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
940
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Travaren Evartti har nu tjänat sammanlagt 1 156 145 euro i prispengar på sina lopp. Det är mer än den legendariska Viesker vann under...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Kamomilla
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Frasse skulle bli hennes pappas häst att rida i skogen – men nu kvalar Minna Dottori honom till Amatörtouren. Det är ingen som märker...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka