Fri tillgång på ensilage?

arabia

Trådstartare
Tänkte höra om man kan ge hästarna en rundbal ensilage i hagen nu när de börjat gå ute dygnet runt? Själva frågan är egentligen om den hinner gå åt tillräckligt fort så den inte blir dålig i värmen nu. Har 2 varmblod o 2 shettisar i den hagen, finns även lite gräs att gnaga på.
 
Sv: Fri tillgång på ensilage?

Det beror ju på hur mycket dina hästar äter. Det går inte att ha silagebalen inne där det är mörkt och svalt och lägga ut tillräckligt med silage varje dag istället? Då håller balarna lite längre iaf.
 
Sv: Fri tillgång på ensilage?

I vårt stall har vi tre småhingstar (2åringar) som går ute 24/7 och dom har fri tillgång till ensilage, dvs en hel ensilagebal i hagen.
Där går det iaf bra/dom hinner proppa i sig allt :D
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 850
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
843
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 005
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp