M
Magrinette
Jag har tre katter, två huskatter och en Skogis.
Skogisen har lite problem med sin mage och vi har för 1,5 vecka sedan bytt foder till ett annat märke efter ett tips från veterinär. Hon är blev igår kväll mycket lös i magen men har pratat med veterinären om detta och fått rådgivning där.
Alla tre katterna har egentligen olika behov av maten.
Veterinäret tyckte att de skulle få mat två eller tre gånger om dagen så var och en får den sorts mat den behöver. I så fall kl 7 på morgonen och 7 på kvällen. Jag jobbar till fem och skulle jag ge 3 gånger sa han 07,00 - 17,00 och 22,00.
Huskatt 1: Liten och klen pga kraftigt hjärtproblem och kräsen(dock inte mager)
Huskatt 2: Har lätt för att gå upp i vikt och äter allt, men absolut inte glupsk.
Skogis: Känslig mage blir lätt lös i magen.
Hur hade ni gjort? Jag har alltid haft katter som haft maten framme hela tiden.
Skogisen har lite problem med sin mage och vi har för 1,5 vecka sedan bytt foder till ett annat märke efter ett tips från veterinär. Hon är blev igår kväll mycket lös i magen men har pratat med veterinären om detta och fått rådgivning där.
Alla tre katterna har egentligen olika behov av maten.
Veterinäret tyckte att de skulle få mat två eller tre gånger om dagen så var och en får den sorts mat den behöver. I så fall kl 7 på morgonen och 7 på kvällen. Jag jobbar till fem och skulle jag ge 3 gånger sa han 07,00 - 17,00 och 22,00.
Huskatt 1: Liten och klen pga kraftigt hjärtproblem och kräsen(dock inte mager)
Huskatt 2: Har lätt för att gå upp i vikt och äter allt, men absolut inte glupsk.
Skogis: Känslig mage blir lätt lös i magen.
Hur hade ni gjort? Jag har alltid haft katter som haft maten framme hela tiden.
Senast ändrad av en moderator: