Fri Skritt???

J

Joachim1

vi har köpt en vallack efter le mexico som gått msv. nu ska min dotter tävla lätt b. Men Friskritt?? vad är det.? får hästen gå hur den vill då?? :confused:

Sv: Fri Skritt???

Hästen ska skritta på helt lång tygel, enligt den väg som anges i programmet. Den ska sänka nacken, och skritta på med bra övertramp. Den ska röra sig genom hela kroppen i skritten.

Okej, så det är bara ms osv de ska gå på tygeln ??

Gå på tygeln ska de göra i alla program. Kraven på samling blir högre, ju högre upp i klasserna man kommer.
Fri skritt är ju bara en programpunkt. När du kommer högre upp i klasserna finns ökad skritt, istället för fri skritt. Då ska hästen gå likadant som i den fria skritten, men med en sträckt tygel, så att ryttaren har kontakt med hästens mun.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
318
Senast: Cactus
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 862
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras