Sv: French Groom ??
Jag har ett sto efter honom och hon har fina gångarter med långa elastiska steg och bra påskjut i trav, bra galopp, skulle kunna vara lite rundare och så hoppar hon bra. Märkte det första gången för några år sen då jag en dag, mitt i vintern, skulle ta in pållarna och hon saknades i hagen, dock hörde jag henne och förstod att hon var precis utanför hagen.( Enda gången hon överhuvudtaget forcerat ett staket.) Jag letade överallt efter var staketet kunde vara trasigt, men det var helt.. Ska tillägga att mina staket är 155 höga..
Så efter det så hoppades hon och visade fin teknik.. Undrar om det kimmer från hennes fars sida då jag sett någon avkomma till efter honom som inte är så pjåkig.. Har sökt överallt men hittar ingen specifik info om honom. Hittar ju hans resultat etc men vet absolut ingen om hans exteriör, hur stor han var, hur han rörde sig etc. Skullr vara trevligt om man kunde på något sätt få reda på det som man vet var det kommer ifrån. Min tjej köptes från galoppen direkt opch var tänkt som min allround tränings kompis men blev senare istället fältävlantränad och står nu i avelsboxen. Det enbart då jag under en tid inte fick rida så det berodde inte på henne.
Hennes avkomma är Anglo och har ärvt hennes gång och kvickhet, vet dock inte hur hon hoppar. Undrar dessuton hur french grooms psyke var. Hur är din häst i sättet och vilken färg har hon??