Frekles Flit Bar

MittNyaJag

Trådstartare
Avel och avel...

Jag sökte lite gamla trådar för att försöka få svar men det var knapphändiga uppgifter som framkom..

Jag har en korsning aqha/arab/ridponny efter Frekles Flit Bar och är under helgen på kossekurs.
Vi hade ridit en stund då hästen helt plötsligt tände till, sänkte huvudet och la tillbaka öronen. Sedan var det bara att hålla i sig, för valla kor, det verkade visst finnas i kroppen!!

Vad är det för blod i FFB? Finns det mycket kosseblod bakom?

Sv: Frekles Flit Bar

Vi har ett sto i stallet efter Frekles och hon är också ganska vass på kor.
Jag är ingen qh människa men jag tror Frekles är en väldigt allround häst, har gjort det mesta om jag inte har fel.
Hur det är med blodet lämnar jag åt nån annan som riktigt kan men tror det är mycket kostam bakom.

Kosse/ranch/fartblod har han. Poco Bueno finns ju i stammen så nog finns det "cowsense" alltid. ;)

Ja visst finns det kosseblod bakom som Lenita skrev. Men Frekles Flit Bar är en väldigt allround häst och har gått de flesta disipliner, även hoppning o dressyr. Det man kan säga om han avkommor är att de kan vara lite barnsliga o sena i början. Brukar dock bli väldigt bra hästar sen.

Det man kan säga om han avkommor är att de kan vara lite barnsliga o sena i början. Brukar dock bli väldigt bra hästar sen.

:bow::bow::bow:
Har haft min sen han var 2½. Han är 9 nu och han växer fortfarande psykiskt... Det är kanske 2 år som han fungerat mer än han krånglat. :)
Fruktansvärt trevlig häst när han har rätt fokus dock!!

// A, tillbaka efter kossekurs dag 2 med en häst som definitivt fattat resonemanget. :D

Hej,,vad roligt för er att de gick bra bland korna!!!
Då blir de o testa o tävla ko klasser nästa år va??:d
Vi ses väl på km,,,:bump:

Hehe, Ja vi får väl se! Det är ju så långt till alla ko-ställen bara!

Men vi kommer inte till km, då åker vi till Långshyttan!

Och så här ser ni ut!!!!!

23102914.jpg

23102930.jpg

Ja visst finns det kosseblod bakom som Lenita skrev. Men Frekles Flit Bar är en väldigt allround häst och har gått de flesta disipliner, även hoppning o dressyr. Det man kan säga om han avkommor är att de kan vara lite barnsliga o sena i början. Brukar dock bli väldigt bra hästar sen.

Vår kärring är 18 och tror fortfarande att hon är 4....:rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka