R8n
Trådstartare
Japp, nog märks det alltid!
Imorse när pappa och jag skulle ut och lägga nät så startade inte båtmotorn, som annars fungerar hur bra som helst
Sedan vid 14-tiden så skulle jag titta på mitt favoritprogram, ja vad händer? strömavbrott:smirk:
Men det värsta är ändå det som hände ikväll kring 19:00
Jag och pappa var ute och gick kvällspromenaden med Ronja, vår hund.
När vi kommer upp på gården ser vi blod på asfalten, men tänker bara att det säkert var något fyllsvin som blöder näsblod (vanligt här).
Kommer in i hallen och ser mamma torka blod från händerna
hon har säkert över 10 jack på ena handen och cirka 7 på andra. Även foten är lite biten. Vem är det då som gjort detta? Jo, våran kära huskatt Bagheera! Han blev arg på den okastrerade hankatten som går häromkring och den satt på en balkong och Bagheera skulle upp dit. Men så kom han inte upp också fick mammas fot den smällen, mamma tog då upp honom och satte honom i en släpkärra (grannens) och skulle precis ta honom för att bära in honom när han flög på henne och högg henne på händerna, som nu börjar svälla ganska rejält
Hon får inte komma ner till jouren förrän efter kl. 21:00... vad kan man ha på så att de inte sväller ännu mer?
Hon har rejält ont, men vill inte ta någon alvedon.
De på jouren sade att hon garanterat kommer få stelkrampsspruta, och kanske pencillin.
Fick just en tanke... Vad händer om Bagheera får ett raseriutbrott på våran andra katt, Baloo? Får han samma utbrott mot honom så lär han bita ihjäl honom

Så.... vad har hänt er idag?
Imorse när pappa och jag skulle ut och lägga nät så startade inte båtmotorn, som annars fungerar hur bra som helst
Sedan vid 14-tiden så skulle jag titta på mitt favoritprogram, ja vad händer? strömavbrott:smirk:
Men det värsta är ändå det som hände ikväll kring 19:00
Jag och pappa var ute och gick kvällspromenaden med Ronja, vår hund.
När vi kommer upp på gården ser vi blod på asfalten, men tänker bara att det säkert var något fyllsvin som blöder näsblod (vanligt här).
Kommer in i hallen och ser mamma torka blod från händerna
Hon får inte komma ner till jouren förrän efter kl. 21:00... vad kan man ha på så att de inte sväller ännu mer?
Hon har rejält ont, men vill inte ta någon alvedon.
De på jouren sade att hon garanterat kommer få stelkrampsspruta, och kanske pencillin.
Fick just en tanke... Vad händer om Bagheera får ett raseriutbrott på våran andra katt, Baloo? Får han samma utbrott mot honom så lär han bita ihjäl honom
Så.... vad har hänt er idag?
Senast ändrad: