Franskahjälp någon?

Sv: Franskahjälp någon?

Var längesen jag överhuvudtaget red och jag har inte gjort det mer en än gång på franska, men jag kan ju göra ett försök...

Kort sagt handlar det om skänkelns placering och inverkan.

Först talar han om att isolerad verkar skänkeln omväxlande med kontinuerligt och "pulserande" tryck i sidan på hästen. Användning av hand och vikt kan skilja från en övning till en annan.

På skimmeln talar han om skänkels olika inverkan vid olika placering. Centrerad skänkel flyttar hela hästen, framdragen skänkel stannar upp, då ska båda skänklarna användas samtidigt och tillbakadragen skänkel flyttar på bakdelen.

Typ.

Liknande trådar

Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
505
Senast: Oknytt
·
Skola & Jobb Hur översätter man ”men tji fick jag” till engelska? Jag testade Google translate men tycker inte deras översättning är korrekt. Så jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 562
Senast: fejko
·
Utrustning Någon som vet något om storlekar på ponnytravskor? Kan man översätta vanliga skostorlekar på något vis, eller bör man mäta hoven? Hon...
Svar
4
· Visningar
402
Senast: Cattis_E
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka