Franskahjälp någon?

Sv: Franskahjälp någon?

Var längesen jag överhuvudtaget red och jag har inte gjort det mer en än gång på franska, men jag kan ju göra ett försök...

Kort sagt handlar det om skänkelns placering och inverkan.

Först talar han om att isolerad verkar skänkeln omväxlande med kontinuerligt och "pulserande" tryck i sidan på hästen. Användning av hand och vikt kan skilja från en övning till en annan.

På skimmeln talar han om skänkels olika inverkan vid olika placering. Centrerad skänkel flyttar hela hästen, framdragen skänkel stannar upp, då ska båda skänklarna användas samtidigt och tillbakadragen skänkel flyttar på bakdelen.

Typ.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur översätter man ”Det är överspelat nu” på engelska? Google translate säger ”it’s overplayed now” vilket inte låter helt korrekt i...
Svar
7
· Visningar
616
Senast: Otherside
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
650
Senast: Alexandra_W
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
722
Senast: Squie
·
Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
592
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?