Fransk Bulldogg!

L

lolo19

Hejsan

Skulle gärna vilja veta vad ni vet om rasen Fransk Bulldogg. Vill veta allt! Tycker det verkar vara en underbar ras, men vill även veta ev. "svagheter" hos rasen, vilka sjukdomar som är vanliga osv.
Dessutom gärna tips på hur hitta en riktigt bra och seriös uppfödare, vilket sätt som är bäst?

Tacksam för svar
:bump:
 
Sv: Fransk Bulldogg!

Jag vet inte om man fått ngn ordning på det men svåra förlossningar har varit ett stort problem.
PL
 
Sv: Fransk Bulldogg!

Hejsan! Tack för ditt svar. Jag vet inte heller säkert, håller på att läser in mig på rasen. Men efter vad jag har läst så verkar de som om detta ses som ett stort problem och man avlar inte vidare på tikar som inte kan föda naturligt. På så sätt tror jag man hoppas komma tillrätta med problemet. Detta är som skrivet inget jag vet säkert, men det kanske någon annan gör?
 
Sv: Fransk Bulldogg!

inte än inte, men så småningom=)
Hälsa Loke!
 
Sv: Fransk Bulldogg!

Vi har haft en fransk bulldog. Men jag måste säga att jag kom inte överens med henne på ngt sätt! Definitivt inte min typ av hund.
Dom har ju väldigt korta och små luftrör (tror jag :P) vilket hursom helst medför att dom SNARKAR! Jobbigt.

Sedan har dom väldigt starka psyken. Egentligen ska jag inte tala för alla, men för Tilda iaf. Hon var oerhört envis och en ögontjänare av värsta sort. Våran äldre hund drog sig undan nästan helt och hållet för att hon var så dominant, och då är den äldre hunden en 4-årig schäfertik.

Vi lyckades aldrig få henne rumsren, och hon gjorde ALLTID sina behov i mitt rum, lr under databordet ^^. Vet inte om det var ngn form av protest. Min mamma pratade om att hundar ibland kan "protestpissa", vet ingenting om det dock..

Hon var för envis och "självständig", vet inte riktigt vilket ord jag ska använda.. ingen hund för mig iaf.
 
Sv: Fransk Bulldogg!

Min lille fralla är det allra underbaraste man kan tänka sig! Han är enkel och trevlig och orkar med allt samtidigt som han kan ligga å sova i en vecka om jag är sjuk.
De kan få hudproblem, det är ganska vanligt, men brukar inte vara så allvarligt.
Det största problemet med honom är att han inte liknar någon annan hundras, är man van vid t.ex. spaniel eller retriver så kan man bli smått galen på den selektiva hörseln som ofta används av frallan.. reaktionerna är liksom rätt långsamma om det man ber om inte lockar tillräckligt mycket.. men allt går med köttbullar.
Eller jo, en annan jobbig grej är att han tycker det är VÄLDIGT varmt på sommaren i solen, man måste alltid ha med sig något som kan kyla ner honom.
Lycka till!
 
Sv: Fransk Bulldogg!

Ååh, frallor :love: så söta!
Bästa sättet att hitta en bra och seriös uppfödare är att gå genom rasklubben http://fbksverige.se/
Sen är det bra att gå på utställningar och titta och prata lite! :idea:
 
Sv: Fransk Bulldogg!

Jag vet inte om man fått ngn ordning på det men svåra förlossningar har varit ett stort problem.
PL

enligt mitt tycke så tycker ja de. MEN det finns tyvärr folk som inte ger sina tikar en chans att inte valpa själv eftersom det är för mycke pengar på spel..:cry: Och nu behöver man tydligen inte bry sig eftersom har plockat bort snittfrågan från RAS!!:eek: :mad:
 
Sv: Fransk Bulldogg!

Min lille fralla är det allra underbaraste man kan tänka sig! Han är enkel och trevlig och orkar med allt samtidigt som han kan ligga å sova i en vecka om jag är sjuk.
De kan få hudproblem, det är ganska vanligt, men brukar inte vara så allvarligt.
Det största problemet med honom är att han inte liknar någon annan hundras, är man van vid t.ex. spaniel eller retriver så kan man bli smått galen på den selektiva hörseln som ofta används av frallan.. reaktionerna är liksom rätt långsamma om det man ber om inte lockar tillräckligt mycket.. men allt går med köttbullar.
Eller jo, en annan jobbig grej är att han tycker det är VÄLDIGT varmt på sommaren i solen, man måste alltid ha med sig något som kan kyla ner honom.
Lycka till!

Ta nu inte illa upp..:smirk: Varför kyla ner honom? Letar han inte reda på skugga själv? Det hade ju varit lättare för er bägge om han gjorde detta.. :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 668
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 523
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
4 495
Senast: hollypolly
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp