Frank Baines Dressyrsadlar

Streetflash

Trådstartare
Är det någon som vet skillnaden mellan en Frank Baines Capriole och en Frank Baines Exell? Hittar inte Exellen på deras hemsida så kan inte jämföra!

Är det någon som är duktig på Frank Baines-sadlar? :)

Sv: Frank Baines Dressyrsadlar

Excell är en modell som inte finns längre. Vad jag vet är den nästan identisk till Elegancen men med något flatare säte, men djupare än Capriolen.

Excellen kom efter Capriolen,men vet ej varför de inte gör den mer.Kanske inte blev så stor framgång?
Har haft en Excell en kortare tid,men jag trivdes inte riktigt i den sadeln.Låg bra på hästarna,men satte inte mig i bästa position.Kan ha berott på att denna var 18" och att jag upplevde att jag kanade omkring.
Excellen var ullstoppad,men det var inte Capriolen tidigare i vart fall.
Excellen hade också mer knästöd.

Tack så jättemycket för svaren! :bow: Har suttit i en Capriole och då den inte passade mig helt blev jag tipsad om Excellen. På era beskrivningar låter det ju som om det kunde bli en sadel som passar mig! :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 022
Senast: Litiabelle
·
Utrustning Hej alla ni med Equipe-sadlar! Jag har en häst med rak och bred rygg som jag så gärna skulle vilja hitta en Equipe hoppsadel till. Han...
Svar
0
· Visningar
765
Senast: Scs
·
Utrustning Kommer leta efter häst nästa år och då vill jag helst ha en nordsvensk, tanken är då att köpa en bomlös dressyrsadel. Vad har ni för...
Svar
4
· Visningar
1 177
Utrustning Jag har en dressyrsadel av kvalitetsmärke som tyvörr inte tjänar sitt syfte längre. Lätt trång åt hästen och jag sitter inte bra i den...
Svar
3
· Visningar
673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka