Från vit mjölk till fölet föds?

Chickengirl

Trådstartare
Tänkte kolla mer er på buke...
Hur lång tid tar de (oftast) från att stoet får vit mjölk till fölet föds?
Mitt sto ifråga har haft 2föl tidigare, 05 och 06, förra året visade hon inga tecken alls på att föla (köpte henne efter hon fölat) men nu så släppte hon för en vecka sedan och har haft vit mjölk sen i fredags. Ifredags var hon väldigt orolig och bajsade mkt, hon går med svansen upp nästan hela tiden.Inte så mkt matlust som förut heller.
Detta är mitt första egna föl så man e ju spänd och lite orolig ändå...
Vad tror ni?
Jag vakar varje natt nu då hon står inne nattetid fram tills fölningen.

Tack på förhand

Sv: Från vit mjölk till fölet föds?

Min fölade samma dag som hennes mjölk blev som vit lättmjölk, hade släppta bäckenband i ca 4dygn innan. Började klia svansen natten innan fölning.
Det är väldigt individuellt, men du gör nog rätt i att vaka för hon verkar vara på G!

Min hade genomskinlig mjölk på morgonen och "grågrumsig" mjölk vid 22.00 när jag tog in från hagen och fölade ett par timmar senare så det verkar vara individuellt om din haft mjölk sen i fredags.

Hon e beräknad till den 6juli, alltså på fredag. Men hon har alltid fått typ 1v för tidigt innan.
Jo hon kliar oxå svansen, inatt när vi var uppe hade hon kliat massor... Tack för svaren, någon mer som kanske vet??

Liknande trådar

Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
1 125
Avel Hej! Då både jag och de 5 veterinärerna jag pratat med är förvirrade så skriver jag här i hopp om lite klarhet. Jag har ett sto som... 2
Svar
32
· Visningar
4 784
Senast: Nariko
·
E
Avel En kompis till mig har ett sto på foder som ska föla nu i dagarna. Hennes ägare har ganska många hästar och stor erfarenhet av fölning...
Svar
10
· Visningar
4 176
Senast: enola
·
Småbarn My är nu 14 månader lite drygt och har på senare tid sovit otroligt dåligt på nätterna och läggningen har blivit betydligt längre och...
Svar
10
· Visningar
2 684
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka