Från skada till nästan läkt(känsliga varnas)

HannaPP

Trådstartare
Vår häst blev skadad 15 maj, en stor sårskada. Här är läkningsförloppet för er som råkar ut för detta så... så här fint kan det bli fast det såg så hemskt ut:)

31321262.jpg

Sv: Från skada till nästan läkt(känsliga varnas)

Ingen som vet.... Hittades på morgonen vid 07:00 med detta sår. Släpptes ut 6:00.

Det är min systers häst hon stod i Hemsedal när detta skedde. där min syster bor. Hästen behandlades och syddes där, men efter 2 veckor gick det inte längre då hästen är extremt rädd om sig så hon stod sedan på djussjukhus i Oslo i 2 veckor. Pencillin, antiinflamatoriska salvor osv. Nu är hästen hos mig.

Ska tillägga att på sista bilden tagen idag har hon flugmedel över såret, sånt man kan ha på sår. Såret är torrt och fint annars :)

hade varit spännande att veta vad som hänt. Inte kul att hitta hästen sådär i hagen ju!:eek:

Vad har du för salva på såret som håller flugorna borta?
Hjälper till att behandla en häst med en liknande skada och flugorna är hemska på det.

Nej och dom letade länge efter något hon skulle kunnat skada sig på men hittade inget. En spark kanske?

Så här glad blev hon iallafall när hon släpptes på stort första gången idag sedan olyckan.:D

31321318.jpg

31321372.jpg

31321369.jpg

Tobbe Larssons ekologiska hästsalva. Helt suverän!!

Oj, fascinerande bilder, och tack för du delade med mig. Men hua vilket läskigt sår där från början =/

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 522
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej alla! Ska försöka förklara så tydligt jag kan! x) Jag har en 15 årig häst som för ett par veckor sedan fick konstaterat att han...
Svar
0
· Visningar
812
Senast: Hästanna
·
Hästvård Tänkte jag skulle ringa kliniken imorgon och höra mig för vad de tror, men skadar ju inte att bolla lite tankar innan dess. Min häst...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: Ray
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 846
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka