Från iPhone till Sony - vill jag det?

Nää, är det så, kameran i 5:an alltså! Ja, då går den bort, för hur nöjd jag än varit med 4S så har jag verkligen längtat efter en (mycket) bättre kamera. Jahapp. Jättebra att du sa det!

Uppskattar alla svar, känner att jag är bland vänner, hehe. :D :)
Alltså, kameran är bra på baksidan, tar bra bilder, men om man vill ta en selfie och se sig själv t ex är det inte alls lika bra. Bilderna blir gryniga, så därför gillar jag inte det så mycket. Den vanliga kameran är helt okej. Gillar dock Samsungs bättre, kan inte uttala mig om Sony och de andra märkena. :p

Alltså, kameran är bra på baksidan, tar bra bilder, men om man vill ta en selfie och se sig själv t ex är det inte alls lika bra. Bilderna blir gryniga, så därför gillar jag inte det så mycket. Den vanliga kameran är helt okej. Gillar dock Samsungs bättre, kan inte uttala mig om Sony och de andra märkena. :p

Jag förstår, det är som 4:an. Har testat en Samsung Galaxy S5, den var jätterolig kameramässigt! Jättebra selfieläge och roliga finesser.

Jag förstår, det är som 4:an. Har testat en Samsung Galaxy S5, den var jätterolig kameramässigt! Jättebra selfieläge och roliga finesser.
Ja, den uppfattningen har jag också fått, vet tyvärr inte om det blivit bättre till 6:an, men Samsung känns lovande. Du får berätta sen vilket det blev och vad du tyckte. Är själv i dessa funderingar. :p

Jag har en iPhone 6 via jobbet och privat har jag mestadels kört Sony men har för tillfället en Samsung. Föredrar i regel Sony (och Samsung) före iPhone men kameran i sexan är riktigt bra!

Har inte haft några problem med skärmarna på de andra telefonerna och då kan jag säga att de fått stå ut med en hel del! Jag vet inte riktigt om iPhone har något jag skulle sakna i en annan telefon så enligt mig skulle jag säga att det bara är att köpa den modell som har den bästa funktionen av det man värdesätter mest, tex kameran.

Jag har en iPhone 6 via jobbet och privat har jag mestadels kört Sony men har för tillfället en Samsung. Föredrar i regel Sony (och Samsung) före iPhone men kameran i sexan är riktigt bra!

Har inte haft några problem med skärmarna på de andra telefonerna och då kan jag säga att de fått stå ut med en hel del! Jag vet inte riktigt om iPhone har något jag skulle sakna i en annan telefon så enligt mig skulle jag säga att det bara är att köpa den modell som har den bästa funktionen av det man värdesätter mest, tex kameran.
Är bägge kamerorna på 6:an bra? På tidigare modeller 4 och 5:an har det märkts stor skillnad från standarkameran till fronkamrean (den man kan selfies med).

Är bägge kamerorna på 6:an bra? På tidigare modeller 4 och 5:an har det märkts stor skillnad från standarkameran till fronkamrean (den man kan selfies med).

Jag tycker båda är bra. Märker ingen större skillnad på dom oftast men kanske att frontkameran är lite känsligare över ljusförhållanden. Det är ju förvisso den vanliga med. Nedan lite exempel, tagna i mer eller mindre rörelse. Hade inte så många bilder tillgängliga tagna med standardkameran inomhus i vanligt ljus, men det ger ett hum i alla fall.

2015-06-02-0815_556d49efddf2b36b0b8ebb04.jpg

Frontkamera ute

2015-08-13-2348_55cd10ad2a6b226f763d0117.jpg

Frontkamera inne i ridhus

2015-03-23-0806_550fbb7ce087c30c3698a8d7.jpg

Frontkamera utomhus

img_0642_552012862a6b22bc37755a88.jpg

Standardkamera utomhus

20141129_105052_5479a919ddf2b31f10e8dd89.jpg

Standardkamera inomhus (har för mig sen EM, endast ljusinsläpp fönster)

2015-08-31-1214_55e428f72a6b226b168720b5.jpg

Standardkamera, utomhus kväll

Senast ändrad:
Jag tycker båda är bra. Märker ingen större skillnad på dom oftast men kanske att frontkameran är lite känsligare över ljusförhållanden. Det är ju förvisso den vanliga med. Nedan lite exempel, tagna i mer eller mindre rörelse. Hade inte så många bilder tillgängliga tagna med standardkameran inomhus i vanligt ljus, men det ger ett hum i alla fall.
...
Oj vilken skillnad på frontkameran från min 4S, för så här tjusigt blir det då:

Front:
11997229_1067381136626065_1478129895_n.jpg

Bak:
12007261_1067381143292731_1842767737_n.jpg

Blir lika stor skillnad mellan kamerorna om man är ute vid bra ljus.

Har varit och klämt lite. Fastnade mest för Samsungarna, oväntat nog. Gillade Sony Xperia Z3 också, men den kändes lite plastig. Ja, det är ju - plast.

Eftersom jag inte vill ha någon gigantolur föll Samsung Galaxy S5 Mini mig mest i smaken, men då verkar jag inte få någon vidare kamera. Inte dålig, men vet inte om den är så stor skillnad från den jag har. Och arbetsminnet är mindre än jag önskar, 1,5 GB.

Det finns för många!

Jag har både en Z1 privat och en iPhone 6 via jobbet. Har alltid varit en Sonyit, älskar Android och tycker att Sony har bra lösningar. Kameran är fantastiskt bra om man vårdar sin telefon.,min Z1 är två år gammal nu, älskad men välanvänd och linsen är repig så bilderna blir ingen höjdare längre. Men har tänkt byta upp mig till z5 här i höst, och då skydda linsen bättre!! Upplever inte att skärmarna är benägna att spricka? Tvärtom, jag har tappat mina telefoner (flera Sony även tidigare år), tom tappat från hästryggen i full galopp på grusväg. Har bara spräckt en skärm på min gamla då jag tappade den med framsidan neråt i ojämnt betonggolv... På en vecka var skärmen bytt av min bror. Numera har jag senilsnöre på den...

Gällande olikheterna mellan iPhonen o androiden så har jag blivit sagd att "iPhone gör åt dig det du får göra själv på Android". Det stämmer. Jag blir inte klok på iPhonen, känns som om min Sony kan så mycket mer! Den är mer lik en dator lixom :-) Har verkligen försökt lära mig iPhonen för att ev kunna ha den även privat(jobbtelefon) men nä, den lever inte upp till vad jag är van vid så det får bli en ny z5 senare i höst.

Kan absolut rekommendera att byta till Sony, när du väl ställt om dig kommer du älska den!

Tack @kvandi !

Det handlar ju mycket om vad en är van. Jag har bara haft iPhone som smarttelefon, förutom Samsungen jag nu lånat i en vecka. Som jag bråkar mindre och mindre med. :D Men jag gillar inte alls att högtalarna är på baksidan, så mycket att det är en dealbreaker för en Samsungtelefon.

Jag svänger hit och dit och fram och tillbaka, ni ser inte hälften i den här tråden :o men just nu vill jag vänta på Z5 Compact.

Är det inte den som har en tunn baksida av glas som spricker lätt? Tror jag läst om den men det kan ju ha varit någon annan Xperia Z.
Har en Z3 Compact och tror inte det är glas, den är plastig. Och den har hållit för att åka i golvet många gånger. Det enda är att luckorna är värdelösa, den till simkort använder jag ju inte ens men den pajade efter nån månad (innan jag slängt den i golvet). Annars älskar jag telefonen.

Jag har en 5s som jag snart har haft i två år. Hade 4s innan, trivdes bra men den, men femman är outstandning i mina ögon! Bästa telefonen jag haft. Inte laggat en enda gång, aldrig något krångel. Funkar hur fint som helst och känns fortfarande som ny. Kan varmt rekommendera den!

Jag har en 5s som jag snart har haft i två år. Hade 4s innan, trivdes bra men den, men femman är outstandning i mina ögon! Bästa telefonen jag haft. Inte laggat en enda gång, aldrig något krångel. Funkar hur fint som helst och känns fortfarande som ny. Kan varmt rekommendera den!
Har du installerat många appar på den eller vilken storlek på telfonen har du, 8GB, 16GB, 32GB, 64GB? :)

Har en Z3 Compact som har fungerat sedan den flyttade hem till mig förra hösten, IP65 är aldrig fel på en telefon som befinner sig i konstiga miljöer och måste tåla damm och fukt
Har induktionsladdare så jag öppnar aldrig luckorna på den, ingick när jag köpte den plus att jag har skydd för displayen

Jag har en Sony Xperia. Ångrar bittert att jag inte köpte Samsung.
Sonyn e annars helt bra, men åtminstone på min är kameran helt värdelös. Skiner solen blir det bra. Men om det är skymning eller något rör sej så blir det vara sudd, som en dimma över bilden.
Vet någon vad det kan vara, fel inställt bara?

Liknande trådar

IT & mobiler Så. Mobilen död och jag behöver köpa en ny direkt, typ imorgon så fort affärerna öppnar... Jag vill såklart inte byta ner mig till en...
Svar
7
· Visningar
1 107
Senast: Trott
·
Äldre I-lands-problem-deluxe!! Jag ska för en gång skull unna mig en riktig mobil, en jag verkligen vill ha och inte en som får duga för...
2
Svar
33
· Visningar
3 993
Senast: millan10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar