Från hemsidan...

Sv: Från hemsidan...

Jag kan gissa vad de menar: Bra kvalitetesstoppning som håller länge innan den trycks ihop/flyttar runt/etc.

faktiskt så är det så att vissa sadlar 'klarar sig' BETYDLIGT längre än andra innan det är dags att stoppa om/fylla på stoppning.

och där är en till grej,d e skriver stoppa OM.. Om man är lite ful så har de ju faktiskt inte sagt att stoppningen aldrig behöver KOMPLETTERAS/fyllas på..

Fast jag tycker ett sådant där uttalande är KORKAT då det får folk att tycka att de kan strunta i omstoppning och således även kontroll hos sadelmakaren och det utan att ha den egna kunskapen för att avgöra det. Vilket i slutändan drabbar - ja just det - hästen!

Håller helt med dig på samtliga punkter, att skriva så på hemsidan gör ju bara mindre sadelkunniga otjänster i längden...

Många kanske till slut har argumentet "det är en stübben, den behöver inte stoppas om" ...

Jag tror de helt enkelt menar att man inte behöver göra en helomstoppning utan att de har såpass bra ullstoppning att den inte klumpar sig osv.

Men visst, lite onödigt att lägga till det...

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 150
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
755
Senast: jemeni
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka