Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med tanke på att inköpspriset är en mycket liten del av kostnaderna att hålla häst så länge man håller sig i normala prisklasser så köp den typ av häst du vill ha. Spara uppstallningskostnaderna i några månader och du bör ha fått ihop till prisskillnaden, hästen kan du köpa i Sverige om priserna är för höga i Finland.Har någon bytt bort islänning mot vanlig 3 gångs häst.. Hur var det?
Saknar man tölten? Funderar på att köpa en 3 gångshäst till följande.. Mycket pga priserna här i Finland. Men jag är rädd för att jag skulle känna att något fattas...
En del finländare köper Islandshäst i Sverige och sen exportera till Finland, kostar inte så hemskt mycket. Kan ju vara ett alt.Har någon bytt bort islänning mot vanlig 3 gångs häst.. Hur var det?
Saknar man tölten? Funderar på att köpa en 3 gångshäst till följande.. Mycket pga priserna här i Finland. Men jag är rädd för att jag skulle känna att något fattas...
Har någon bytt bort islänning mot vanlig 3 gångs häst.. Hur var det?
Varför köpte du en islandshäst då?Jag har väl aldrig egentligen bytt men hade raser av 3 gångare förr
Köpte min nuvarande isis och h rider jag precis som jag gjorde på mina andra raser inge skillnad alls.. då menar jag verkligen att jag rider precis lika=)
Visst kn hon tölta men de glömmer jag faktiskt bort emellanåt och d kan gå månader innan jag töltar vi rider mest dressyr och kör.
Jag gillar utseendet och rasen och vill inte byta... en gillar inte den klassisa islandshäststilen/ridningn och inte heller gillar ja sättet man tävlar rasen och har inte samma åsikt i mkt när det gäller de islänska ryttarna och reglerna för att få tävla.
Utan anser mig mer vara en storhästryttare och det är där mina åsikter och tankatillhör.
Så jag hr fått de bästa anser jag.. jag har en 4 gångare i en storhästformat=)
Jag skulle klara mig utan tölten inge problem.. nästa häst ska bli en nordis=)
Utav ren nyfikenhet.Jag har väl aldrig egentligen bytt men hade raser av 3 gångare förr
Köpte min nuvarande isis och h rider jag precis som jag gjorde på mina andra raser inge skillnad alls.. då menar jag verkligen att jag rider precis lika=)
Visst kn hon tölta men de glömmer jag faktiskt bort emellanåt och d kan gå månader innan jag töltar vi rider mest dressyr och kör.
Jag gillar utseendet och rasen och vill inte byta... en gillar inte den klassisa islandshäststilen/ridningn och inte heller gillar ja sättet man tävlar rasen och har inte samma åsikt i mkt när det gäller de islänska ryttarna och reglerna för att få tävla.
Utan anser mig mer vara en storhästryttare och det är där mina åsikter och tankatillhör.
Så jag hr fått de bästa anser jag.. jag har en 4 gångare i en storhästformat=)
Jag skulle klara mig utan tölten inge problem.. nästa häst ska bli en nordis=)
Säger hon ju till och med i sitt inlägg; "Jag gillar utseendet och rasen och vill inte byta..."Varför köpte du en islandshäst då?
Mestadels för att hon ända sedan första inlägget på det här forumet visar att hon drundar hela sin upplevelse av andra islandshästryttare på fördomar om att vi inte kan rida dressyr, att vi bara flängrider att vi inte tar hand om våra hästar osv osvSäger hon ju till och med i sitt inlägg; "Jag gillar utseendet och rasen och vill inte byta..."
Varför får hon inte gilla sin islänning och rida som hon vill även om hon inte håller med hur man rider islänning "klassiskt" på tävling och så?
Säger hon ju till och med i sitt inlägg; "Jag gillar utseendet och rasen och vill inte byta..."
Varför får hon inte gilla sin islänning och rida som hon vill även om hon inte håller med hur man rider islänning "klassiskt" på tävling och så?
Går det inte att blocka henne om du stör dig så mycket?Hon får rida sin häst precis som hon vill, det hon inte kan göra utan att få reaktioner är att, som hon alltid gör, snacka ned islandshästar, andra ryttare och sporten. Ständigt. I VARENDA jävla inlägg. Det bara osar av okunskap och någons slags.. Bitterhet? Nielaa har en bild av islandshästar och ridning som inte stämmer med verkligheten. Hon har gjort det till sin verklighet och det är så tröttsamt att se henne skriva om den, om och om igen.
Det handlar inte om att man stör sig på det utan att människan get en felaktig bild av oslandshästvärlden. Det är inget kul med allt skitsnack och är hon oemotsagd så blir det en sanning för många.Går det inte att blocka henne om du stör dig så mycket?
Ärligt talat så låter det som bara en islandshäst skule dugaEn finnhäst skulle kunna funka, men dom är ganska ofta buffliga och starka. Åtminstone de jag har stött på.
En estlänning funderar jag på, den rasen intresserar mej. Men sen är jag rädd för att den är så lika islänningen , att det känns som om tölten fattas ändå
Går det inte att blocka henne om du stör dig så mycket?