frakta rockard??

Lavinia

Trådstartare
Hej!

Nu har jag äntligen hittat mej en rockard, problemet är bara, hur 17 får man hem den?

Den är byggd på saabaxel och för häst ca 160 cm hög.. Vad får man in den i?

Någon som har något bra tips?

mvh / Lavinia

Sv: frakta rockard??

Hej!

Nu har jag äntligen hittat mej en rockard, problemet är bara, hur 17 får man hem den?

Den är byggd på saabaxel och för häst ca 160 cm hög.. Vad får man in den i?

Någon som har något bra tips?

mvh / Lavinia

Tog hem min inkörningsrockard byggd på SAAB-axel i hästtransporten (o den är inte jättestor)
Be säljarna mäta hur bred den är så du har tillräckligt bred transport/kärra när du hämtar. Sticker skacklerna ut gör det inte så mycket om du knyter fast "varningsband" (t.ex. en påse i glad färg) bakpå så ingen bil kör in i er!

Hej!

Och tack! Skönt att veta att fler gjort så. Vi var lite osäkra på om det skulle gå, men då ska jag mäta släpen och säljaren får mäta bredden, så får vi se var den går in:-)

/ Lavinia

Fast du kommer nog inte upp i min klass ändå! :p
För säljaren mätte snällt bredden på rockarden men min gubbe (o jag :o) hann (orkade) inte mäta släpet innan vi åkte... vi skulle på fest i samma stad där rockaredn var så vi chansade helt enkelt! Den gick precis in i våran lilla hästtransport! *phu* men skacklerna spretade ut bak så vi fick knyta fast en systempåse på ena skackeln innan vi åkte på fest! :cool:
Tur att man inte skäms så ofta! :D

Hahaha!!
Nej, det ska jag försöka undvika!!
Ska iochförsej på fest nästa helg, men förhoppningsvis har jag lämnat av släp och rockard i stallet innan.. Var nog svårt med parkeringsplats förra gången och då var det bara med bil:-).

/ Lavinia

Jag hämtade hem min rockard med vanligt släp (alltså inte hästtransport, utan vanligt bilsläp).

Hej!

En dum fråga.. vad är ett vanligt bilsläp?? ( för mej finns hästsläp och båtsläp och sen är det liksom tomt i släpavdelningen i min hjärna..).

/ Lavinia, som nu ser en chans att utöka sin släpkunskap

Sådan som är typ platt med eller utan galler runt om :)!

slapvagn.jpg

Mvh
Emma

Jag menade ett släp av den typ som MadicDomino och Nussikan visade.
Fast vår har högre kanter.

Hahaha!

Tack då vet jag. Nu fick vi utan problem in rockarden i hästsläpet, så nu står den vid stallet och väntar på att bli använd...

/ Lavinia, som bara längtar att kunna börja med inkörningen - med vagn!!

**radera** såg nu att du reda hade hämtat rockarden.

Hej!

Inte än. Har varit (och är) ganska sjuk, men jag ska så klart fota den och sen får ni alla hjälpa till med tips om hur vi får den ännu bättre!!

Jag vet att det saknas en svängel och såna ringar som bakselen ska sitta i, men så länge vi bara ska vänja häst vid rockarden känns det som att det kan vänta. Häst tyckte den var ganska misstänkt så tillvänjningen tar kanske lite längre tid än jag trodde..

/ Lavinia

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
637
Senast: Grazing
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Barret
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30