Frakt av sadel?

D

dockan_

Hej

Tänkte höra lite med er alla, om det är någon som fraktat en sadel förut? Hur mycket ungefär fick ni betala? (Jag vet att detta beror på sträckan som sadeln färdas på och hur mycket sadeln väger) Men jag är nyfiken iallafall.

Samt undrar jag vad ni stoppade ner sadeln i? En kartong? Eller vad fraktade du sadeln i?

Kramiiis:bump:

Sv: Frakt av sadel?

Om man skickar via bussgods kan man få en sadel skickad en bra bit för typ 300:- (beroende på vilken station man skickar ifrån, förvånande nog :devil:)
Jag har alltid skickat i kartong med bubbelplast eller annat.

Jag har packat ner sadlarna i en kartong. Har alltid skickat med posten och inte behövt betala skrymmande. De har hamnat under 10kg. Så med nuvarande taxan så blir det 195:-
// Linda

Jag ränkar med att frakten blir runt 200 kr om det inte är en snortung sadel då blir det såklart dyrare. Jag har skickat alla sadlar jag har sålt i vanliga kartonger.. Har inte varit några problem alls.

Skickade för två veckor sedan en dressyrsadel med Bussgods till Sidensjö från Malmö. Kostade 266 kr och sedan betalade jag 50 kr för efterkravet.

Stoppade ner den i en flyttkartong tillsammans med två flyttfiltar.

Posten tar 245:- (10 kg paket med postförskott) eller 335:- (10 kg med postförskott och skrymmande). Varför bussgods verkar vara så populärt för sadlar kan jag inte begripa?!

Jag har alltid skickat dom i kartong, men post eller bussgods.

Men senaste sadeln ja skicka packetera jag i en vanlig svartsäck(med lite vaderat runt) och skicka med posten för 150kr.
Tycker posen är bäst då du kan följa paketets väg.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
928
Senast: Tora
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
1 432
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar