sweep

Trådstartare
min katt trampar inte.. så där som dom gör när dom ska lägga sig.. och när dom tycker det är skönt..

varför trampar han inte

Det är inte alla som gör det. Jag studerar ju (såklart) mina kattungars beteende och dom är 3 ungar med 3 olika beteenden.
Den ena honan är kaxig som få, fast hon bara är 2 veckor. Den andra honan får jag inte lyfta, för hon skriker så öronen trillar av då.
Och hanen, som föddes sist av dom, är den som är mest framåt och social.

Vad jag menar är att det är ett beteende som dom kan ha kvar från kattunegtiden, men inte alla. Precis som att inte alla snuttar som vuxna (katter alltså :smirk:).

Så det beror inte på att han inte tycker det är skönt, han gör säkert nått annat istället som du kanske inte uppfattar.
När Yoga hoppar upp i sängen och ska gosa, så ser hon alldeles groggy ut och har en droppe på nosen. Mina föräldrars katt gnider näsan mot den hon gosar med, men först nu när hon är 11 år har vi kommit på att hon inte snuttar utan bara gnider.

Varför ska alla mina inlägg bli så långa ?? :confused: :angel:

Han vill va unik :D ;)

Min kise trampade aldrig när han var unge - det var något han lade sig till med vid 1-2 års ålder. Samma sak med att kurra. Han kurrade aldrig som unge, men nu gör han det nästan HELA TIDEN och HÖGT.

Precis som människor har egenheter så har ju katter det också. :)

Min trampar inte.... Men han tuggar! Tuggar luft alltså, när man är väldigt gosig... och så spinner han väldigt lågt, man känner mer att ha vibrerar än man hör det. Sen slickar han så man blir skinnflådd av hans vassa lilla tunga...

Alla har de sina egenheter....