Frågor om TORSION DRESSAGE! Inpassning med mera...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 123
L

Lord Owen

Jag har ju provat en Torsion Dressage och har lite frågor. Tyckte den kändes himla fin och mjuk, men sadelgjordsläget blev jag lite fundersam över. Det känns som att när sadeln ligger som jag vill så hamnar sadelgjorden för långt bak under hästen men när sadeln i mina ögon ligger för långt fram (läs väääldigt nära att vara ovanpå bogbladet) så sitter sadelgjorden bra. Är det Torsion som har varit klantiga och byggt sin sadel såhär (med sadelgjordstropparna för långt bak enligt mig) eller är det min häst som är felbyggd? :crazy:

Om man tittar på bilden här nere så tycker JAG att sadeln ligger för långt fram, det blir till och med ett veck vid bogen för att sadeln liksom trycker där. Men sadelgjorden ligger bra. Det är provsadeln på bilden och inte den jag köpt. Hur som helst, spelar det någon roll att en bomlös ligger lite för långt fram då den ju är mjuk? Den kan väl ändå hindra bogbladets rörelse eller?

Vad tycker ni?

Bild (med provsadeln):
DSCN0733.jpg

Bild med sadeln jag ska köpa men den är inte fastspänd:
DSCN0720.jpg

Vad tycker ni?

Sv: Frågor om TORSION DRESSAGE! Inpassning med mera...

PUTT PUTT PUTT

För övrigt kan jag ju säga att den övre av sadlarna är en äldre modell av dressagen..

Sv: Frågor om TORSION DRESSAGE! Inpassning med mera...

Det gör inget om sadeln ligger längre fram än vanligt då bogbladet inte störs. Så som din gjord sitter gör min oxå fast min är en Barefoot.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 665
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 318
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
2 016
Senast: Zpunk
·
Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 292
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka