Tack snällaÄr just det där som blir ett moment 22 med bakknän. De måste belastas för att bli starkare i strukturerna runt knäna men samtidigt triggar det inflammation. Så just behandlingar under uppbyggnad är inte ovanligt. Kämpa på!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack snällaÄr just det där som blir ett moment 22 med bakknän. De måste belastas för att bli starkare i strukturerna runt knäna men samtidigt triggar det inflammation. Så just behandlingar under uppbyggnad är inte ovanligt. Kämpa på!
Nu står jag här med en skada som är lite av ett mysterium ordentligt halt (2gr) på ena bakbenet. Noll förändring av bedövning, och. vi väntade då lite extra och kollade igen också.Ja. Min häst blev inte bättre av bedövning och har dansat igenom fler böjprov än jag kan räkna med sina knän. I och med att han inte blev bättre med bedövning ville kliniken inte gå vidare med knäna trots att jag ett flertal gånger frågade om vi inte skulle kolla knäna ändå. Han uppförde sig som en "knähäst" utifrån vad jag hade läst mig till.
Ett år senare, otaliga klinikbesök, bedövningar och behandlingar i SI-led, rygg, höftled, scintröntgen, rehabövningar m.m var han inte längre ridbar och dömdes han ut 8 år gammal.
Jag tog honom till en annan klinik för second opinion. De ultraljudade hans knän som visade sig vara ordentligt inflammerade.Jag önskar så att jag hade bytt klinik tidigare eller stått på mig och krävt ett ultraljud av knäna.
Hur har dett gått för er nu?Hej!
Vi har kämpat med vår häst i ett par år nu. I princip hela hästen är genomgången, nu är vi inne på om det är bakknäna som spökar. Mycket tyder på det, MEN har tills för en vecka sedan inte visat något på böjprov (böjd uppemot 10 gånger, av olika vet). Han visade sig 1 gradigt halt på vänster bak för första gången under böjprov. Vi bedövade därför knät, men det blev ingen skillnad.
Är det någon som fått diagnos på bakknä trots att det inte visat sig på böjprov eller med bedövning?