Frågor om min gangsters beteende IGEN....

W

Websters girl

Ja ni får dras med mina frågor:D

Enzo är nu 11 månader och har blivit könsmogen. Vi letar med ljus och lykta efter ett enda uns av aggressivitet i den här hunden men det går ej att finna. Så nu undrar jag om min hund är annorlunda eller om jag kanske har ytterligar utveckling av den mentala biten att vänta.
Som jag berättat tidigare så vill han ju gärna klättra i rang men både jag och sambon har lyckats befästa ordningen någorlunda för tillfället.

1 När jag och sambon låtsasbråkar så sätter sig bara Enzo lungt brevid och kollar på. Och då kan vi vara rätt så brutala med låtsasslag, låtsasgråt osv. (låter helt psyko men ni vet som man håller på ibland)

2 Vi har många hanhundar på kursen. Det har hänt att labben eller rottisen har gjort utfall mot Enzo. Visat tänderna, skällt, hängt i kopplet och sett ut som de velat döda honom.
Då har Enzo helt lungt stått kvar utan att backa. Inte skällt eller något utan mer sett ut som han väntar på att de ska bli färdiga så att de kan leka.

Vad tror ni min hund är för en typ? Är han väldigt självsäker eller är han helt enkelt för korkad för att fatta situationerna?
Känns ju inte som om han skulle bry sig om någon våldtäcktsman hoppade på mig en mörk kväll när vi var ute på promenad.:eek: :smirk:

Missförstå inte. Vi tycker det är jätteskönt att han inte är vaktig och aggressiv men man undrar ju om det skulle gå att trigga igång honom..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Frågor om min gangsters beteende IGEN....

vad gäller beskrivningen på kursen så verkar han bara självsäker och cool. Skulle vara glad om jag var du som har en sån stor hund som är snäll. En som jag känner har tre berner senner hundar varav den ena inte är snäll. Ja, den hunden har jag respekt för.:crazy:
 
Sv: Frågor om min gangsters beteende IGEN....

Konstigt egentligen för enligt rasstandarden så ska väl Bernern vara just självsäker.
Har hört från flera håll om Berner-hannar som varit ostabila.
 
Sv: Frågor om min gangsters beteende IGEN....

Hallå där? Är det ingen som har komentarer?
Ingen som har en hund som beter sig likadant?
 
Sv: Frågor om min gangsters beteende IGEN....

Rätta mig om jag minns fel men var det inte korsning med Newfoundland? Detta låter nämligen som helt normalt "nuffe"beteende i mina öron. Min erfarenhet (som är typ hela uppväxten och lite till) är att de är synnerligen coola och sansade, tills det blir allvar, då :devil: !

Jag har många många historier att berätta om våra normalt sansade lugna skenbart korkade hundar som hajar läget blixtsnabbt och agerar därefter.
 
Sv: Frågor om min gangsters beteende IGEN....

Det låter ju underbart! Jo han är njuffekorsning!
 
Sv: Frågor om min gangsters beteende IGEN....

Jag skulle inte spika att det inte finns skärpa i honom. Han är fortfarande så ung. Han är långt ifrån vuxen ännu i sitt sätt att vara. Många hundar är färdiga först efter 3 års ålder och många kan bli förvånade över hundarnas "nya sida". Men det finns så klart hundar som aldrig utveckar det heller. Så det är bara att vänta och se och försöka att förvalta de egenskaper han har som du vill bevara :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Övr. Hund Till er som är bra på hundpsykologi och beteende. Jättelångt! :eek: Noterat många små förändringar hos min hund och funderar lite...
Svar
2
· Visningar
1 972
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp