Frågor om gränsöverskridande tävlingar (att starta i Norge).

Undret

Trådstartare
Har nu gett upp hoppet om fler CNC*-klasser i vårat egna avlånga land och lyckades därmed (efter lite om och men) hitta feltritt.com och den norska tävlingsterminen. So far so good och resultatet blev att jag prickade in flera passande starter. Men nu då? Vilket system används i Norge och hur anmäler man sig där som svensk? ØRRK hade till exempel en mycket passande tävling men på deras hemsida fanns det knappt någon information om något...? Och måste man som svensk göra något speciellt för att få rida där?

Någon med koll som besitter de rätta länkarna?

Sv: Frågor om gränsöverskridande tävlingar (att starta i Norge).

www.hpnett.no

Där hittar du uppdaterad terminlista, proppar och online anmälan. :)

Kan man räkna nationella klasser som kval i Sverige?

Det bör väl gå? Man får ju räkna nationella klasser utomlands som kval för unghästar till Breeders om man kan påvisa att de motsvarar svensk nivå?

Jag har dock fortfarande inte räknat ut hur man anmäler sig till norska tävlingar? Den sidan som länkades till ovan verkar ju inte fungera som den ska?

Kan man inte bara kontakta arrangören? Jag fick fram tävlingar/propp.

I mitt fall är det bara vanligt kval, inget breederskval ännu. Ska man fråga HL på förbundet för att vara säker?

Kan man räkna nationella klasser som kval i Sverige?

Jadå. Det går utmärkt MEN ett tips. Skriv ut resultatet eller spara det så du kan visa upp det. Iallafall danskarna är inte alltid så noga att spara det. :angel:

Tack!

KL
Någon som vet var man kan få tag på dressyrprogram för 90-klass?

Liknande trådar

P
Fälttävlan Har lite funderingar på att åka till Sarpsborg i Norge den 21 maj, Första frågan någon som varit där ? Brukar banorna hålla samma...
Svar
17
· Visningar
1 511
Senast: hoppbruden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka