Frågor om bildvisning och användarbilder ställs HÄR

Status
Stängd för vidare inlägg.

Cheeserica

Trådstartare
Exempel:
*Hur laddar jag upp en bild på internet?
*Varför fungerar inte min användarbild?
*Var kan jag lägga bilder så att jag kan visa dem på Bukefalos?

/Erica - moderator
 
Senast ändrad:
Re: Frågor om användarbilder ställs HÄR

hur laddar man upp en användar bild då? :o
 
Re: Frågor om användarbilder ställs HÄR

För det första så måste bilden finnas på internet. (Passagen och spray(?) tillåter inte direktlänkning av bilder) Starphoto är ett alternativ att lägga bilden på.

Klicka sedan på kontrollpanelen --> Längst ner på sidan finns "huvudinställningar", gå in på ändra personlig info,e-post, lösenord osv. under presentationen finns alternativen för bild.

OBS! bilden får inte vara större än 80*80 pixlar och måste sluta på .gif, .jpg, eller .png
 
Re: Frågor om användarbilder ställs HÄR

hehe, för en vecka sen hade ja samma problem som du...
fattade inget, nu har ja o ja lägger in mina bilder i Starphoto... http://photo.starblvd.net
där ska du göra de till ett "huvudfoto" o sen gå in i egenskaperna på fotot... där plockar du länken... plockar bort sista strecket i namnet/länken o sätter dit jpg i stället... starphoto tyckte ja va jätteklurigt, o de e de fortfarande... men de e gratis.. tror ja fick till de rätt för dig, haha!!
 
Re: Frågor om användarbilder ställs HÄR

Ok, jag behöver lite assistans... :)

Försöker ladda upp en användarbild och allt känns ok. MEN bilden godkänns inte och jag misstänker starkt att det beror på att den är förstor helt enkelt. 80x80 pix sägs ju vara övre gränsen men här till min "idiot"fråga: Är pixlar detsamma som bildpunkt/tum?
Min bild är nu nämligen 400x312 bildpunkt/tum och krymper jag den till 80x80 blir det bara en liten "klutt"... :o
Jag har inget tjusigt fotoredigeringsprogram utan pysslar i microsoft photo editor och fotot jag vill ha ligger nu på .snyggast.com.

Tacksam för hjälp!! :bow:
(Jag lade precis samma fråga i en annan tråd.. någonstans... Ledsen!)
 
Re: Frågor om användarbilder ställs HÄR

Microsoft Photo Editor

Beskär först bilden så den blir så fyrkantig som möjligt (anars riskerar den att bli ihoptryckt).

Gå sedan in på bild/ändra storlek och minska formatet, spara och ladda upp bilden på nytt så borde det lösa sig.
 
Re: Frågor om användarbilder ställs HÄR

nej, pixel är inte samma som bildpunkt per tum.
Pixel=bildpunkt och talar om hur många punkter bilden har
Bildpunkt per tum talar om hur många punkter som ryms på en tum, dvs upplösningen.

En bild med en bredd på 80 pixlar kan vara 2 cm bred eller 20 cm bred beroende på värdet för bildpunkt per tum, men i båda fallen har den 80 pixlars bredd.
 
hmm ja..

frågan är om det funkar att använda bilder i inläggen från community webshots?
 
Det skall nog inte vara något problem. Retade mig bara på all porr som popade upp.

här är en bild där ifrån:
4448478mxmuodvxak_ph.jpg


---
Kan krångla upptäckte jag. visas eventuellt bara om man uppdaterar och klickar på visa bild.
 
servern är nästan lika trög som de från servrar i somalia och andra länder runt om i afrika. Asien är ju långt framme vad gäller it och borde ha snabbare kopplingar. Under senaste månaden har jag observerat att den legat nere över 20 gånger och ett antal gånger som det varit mycket trögt därutöver. Det värsta är att jag inte varit där mer än för att kolla om den fungerar jag använder den inte själv överhuvud taget. rekomenderar att leta efter en annan och så länge använda den.
 
mmm märkte att man inte kom in där den här veckan..har försökt flera gånger eftersom jag har bilder där..
det var därför ja la upp dem på webshots i hopp om att kunna lägga in bilder i inläggen..men tji fick jag!

vad finns det annars för BRA ställen att lägga upp på? som är lättförståerliga..haha :D
 
vad betyder detta då:
fullfölja.

Detta verkar inte ha skickats från rätt formulär.

...när man försöker ladd aupp en bild?
 
lånar knapp...
när jag lägger in en bild så blir det en jätte bild rakt av hur gör man så att man i stället kan "trycka upp" bilden.. så den slipper ta en sån himmla plats???
 
lånar knapp...
när jag lägger in en bild så blir det en jätte bild rakt av hur gör man så att man i stället kan "trycka upp" bilden.. så den slipper ta en sån himmla plats???

Istället för att klicka på bild i tabellen »Instant UBB Code«
klickar du på URL
klistra/skriv in adressen till bilden (glöm inte http:// )
klicka OK och skriv ex. bild (eller ett bra beskrivande namn på länken)
klicka OK

Så gör du för att länka till allt så blir länkarna hela (slipper klippoklistra ;) ) och man slipper att scrolla i sidled när länkarna är långa :bow:

Här testar jag att länka till coscos profil
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
660
Hemmet Jag väljer att posta det här under ett nytt nick då jag inte är särskilt anonym och inte vill att det ska börja gå rykten om att jag...
Svar
15
· Visningar
2 252
Senast: Luff
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 942
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp