C

CindyLou

Fråga 1. Får en amatörryttare som annars tävlar AQHA-klasser (blev det rätt nu?, alltså äger en quarter och tävlar enstaka gång per år) tävla någons annan häst på E och D nivå inom wras för enbart nöjesskull ej för träning av häst.

Fråga 2. Om man är nybörjare vilka klasser är sk lättast att rida ?

Sv: Fråga

Man brukar säga att pleasure är lättast att rida men svårast att vinna. Det är inga mönster att komma ihåg, både du och hästen har stöd/sällskap av de andra ekipagen inne på banan.

Jag antar att du frågar för att du inte vill förlora din amateurstatus hos AQHA, för WRAS del spelar det ju ingen roll, där får du vad jag vet tävlan andras hästar. Jag tror att den här frågan har varit uppe tidigare i en tråd, så om du söker hittar du den nog, men regelmässigt sett så får du nog inte tävla någon annans häst på tävling vilken tävling det än är om du vill vara amateur. Jag är inte helt säker, det bästa är ju att helt enkelt skriva till AQHA och fråga.

Jag antar att du frågar för att du inte vill förlora din amateurstatus hos AQHA, för WRAS del spelar det ju ingen roll, där får du vad jag vet tävlan andras hästar. Jag tror att den här frågan har varit uppe tidigare i en tråd, så om du söker hittar du den nog, men regelmässigt sett så får du nog inte tävla någon annans häst på tävling vilken tävling det än är om du vill vara amateur. Jag är inte helt säker, det bästa är ju att helt enkelt skriva till AQHA och fråga.

Tack för svaret:). Det handlar inte om mej utan en kompis men jag var osäker angående om man förlorade amateurstatus men jag ska leta fram tråden och även höra mes AQHA.

Fråga 2. Om man är nybörjare vilka klasser är sk lättast att rida ?

Horsemanshipmönster på D-nivå brukar inte vara så värst svåra,
även western riding mönster 11, som ofta brukar vara på D-nivå är inte heller så svårt. (inga byten eller avancerade vägar)

Horsemanshipmönster på D-nivå brukar inte vara så värst svåra,
även western riding mönster 11, som ofta brukar vara på D-nivå är inte heller så svårt. (inga byten eller avancerade vägar)

mönster 11 i western riding såg helt ok lagom lätt ut:)

vad för mönser och vad ingår i western horsemanship?

Western Horsemanship är lite roligt, för det kan ingå vad som helst nästan i ett sådant mönster.

Det kan ingå saker som att tex rida utan stigbyglar, förvänd galopp, att stiga av och sedan upp på hästryggen, Galoppfattningar, ryggningar, roll backs och gångartsbyten.. osv osv.
Ryttarna rider först mönstret en och en och sedan rider alla ryttarna ut på fyrkantsspåret för sk railwork, där skritt, jog och galopp förekommer.

Det mösnter jag har ridit har varit att rida rakt fram, sedan volt åt båda hållen, sedan en volt åt ena hållet i galopp, sedan stop och rygga. Det var en Open d-nivåklass tror jag.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
614
Senast: Mli
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka