honung
Trådstartare
Jag har ett lite halvbråttom problem! Jag har besiktat min bil, som inte gick igenom på grund av ett antal fel varav ett fel var det avtagbara draget (som jag aldrig använder) som inte gick att få på plats. En kille hjälpte mig genom att svetsa dit ett nytt vrede på draget, men vid efterkontrollen blev detta inte godkänt, ajabaja - så fick man inte göra. Nähä sa jag och såg allmänt förtvivlad ut (en olycka kommer sällan ensam), då upplyste personalen mig om att om jag såg till att tex svetsa igen fästet på draget så inte kroken helt enkelt går att hänga på plats, så räcker det med en registreringsbesiktning så får jag ett ok. Istället för att betala 3000 för en ny kula (jag får 4000:- för bilen i inbytespris hos bilhandlare...) Registreringsbesiktning kostar 450. Liksom.
Nu ska dragfästet svetsas igen i morgon, och nu gick jag in på bilbesiktningens sida för att boka tid. Och nu började frågetecknen hopa sig. När jag bokat en registreringstid på tisdag, så står det fortfarande på sidan att jag behöver göra efterkontroll. Va? Meneee...vaddå...ska jag göra två besiktningar en registreringsbesiktning och en efterkontroll? Bilen är ju godkänd i övrigt liksom, det är bara draghistorian som inte är godkänd. Hjälp?
Nu ska dragfästet svetsas igen i morgon, och nu gick jag in på bilbesiktningens sida för att boka tid. Och nu började frågetecknen hopa sig. När jag bokat en registreringstid på tisdag, så står det fortfarande på sidan att jag behöver göra efterkontroll. Va? Meneee...vaddå...ska jag göra två besiktningar en registreringsbesiktning och en efterkontroll? Bilen är ju godkänd i övrigt liksom, det är bara draghistorian som inte är godkänd. Hjälp?
Senast ändrad: