Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
En väninna ska rida min och sin egen häst på en klubbtävling(dressyr),nu till frågan...
får annan ryttare än den som ska tävla värma upp/rida fram???
blir lite tajt om tid annars då hon ska rida 2st.
tacksam för svar
/Arabizar
Ingen annan än den tävlande får rida hästen på framridningen, däremot går det bra att leda hästen, så brukar mina medhjälpare göra när jag tävlat 2 hästar
På klubbtävling kan klubben sätta egna regler. Hör med dem vad som gäller. Vissa kör efter TR, medan andra som ser det mest som ett övningstillfälle lättar på en hel del regler!
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Hundträning Det är jättekul och på min nivå är det ju även väldigt enkelt att få till att träna. Har alltid dummies eller bollar med mig i fickan på...
Hästmänniskan Känner igen det där. Min häst går oftast bättre när dottern rider och jag instruerar från marken än om jag rider själv. Dottern lyssnar...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.