Fotstöd för småfolk i rockard?

Luna10

Trådstartare
Har fått hem min Tidaholmsrockard :love::love::love: och den är ju helt underbar att sitta i för mig efter att ha suttit och knölat ihop benen i en skitrockard utan fjädring. Ponnyn verkar också gilla den :D.
Men, sätet är ju högt och lutar lite (vilket ju passar kusken bra), så 4-åringen som inte har något att stöda fötterna mot glider ju ofta fram och ner från sätet vid avsaktningar och när det blir lite guppigt.... Hur hade ni löst det? Har funderat på att fästa nån typ av lagom hög låda under "passagerarsätet"... Eller finns det någon bättre ide som jag inte har tänkt på?

Sv: Fotstöd för småfolk i rockard?

Humm, det problemet har jag själv, då min rockard är byggd för någon med lååååååååånga ben så jag får stå på tå alltid! Jag är ändå 172 lång.. ;)

Har dock inte kommit så långt att jag kommit på hur jag ska göra ännu ;) Funderar på någon sorts "låda" eller något jag kan ha fötterna på.

Kanske fungerar för småfolket med, en större/högre låda närmre sätet, kanske med ribbad botten. Gärna med lite lutning på så man kan "stå" på den så att säga.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka