Fotproblem

sthu

Trådstartare
Jag har fått problem med fötterna. Eller med jämte stortån-tån på båda fötterna. Det blir som skoskavsblåsor och ömt längst ut på tårna och det gör ont! Blir värre nu när det är varmt.
Jag måste ha skor med stålhätta och spikskydd på jobbet och går väldigt mycket på jobbet.

Kan jag göra nåt, kan det vara fotsvamp? Skorna är stora, tunga och klumpiga men passar. Vintertid har jag inte alls samma problem utan det kom med värmen i maj.

Låter nästan som nageltrång? Jag skulle gå på medicinsk fotvård så du dels får bukt med problemet och dels tips på underhåll för att slippa problem i framtiden

Svårt att säga vad det kan vara utan att se det.
Är inte speciellt troligt att det är svamp.
Tycker också du ska gå på medicinsk fotvård eller Iaf visa upp det för en sådan.

Känns så dumt att gå till vården med skoskav (om det nu är det det är) :o

Nageltrång tror jag inte, nageln är helt ok.

Känns så dumt att gå till vården med skoskav (om det nu är det det är) :o

Nageltrång tror jag inte, nageln är helt ok.

Medicinsk fotvård kan finnas vis vårdcentralen men droppa förbi ngn klinik så kan de säkert göra en snabb koll bara för att ge råd om inte annat.
Det hade du fått på vår klinik iaf ;)

Bara för att nageln är ok betyder det inte att det inte är nageltrång.. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu behöver jag era kloka råd och bästa huskurer! Jag har så himla ont i stortån och det ger inte med sig. Jag har googlat och...
2
Svar
23
· Visningar
8 597
Hundhälsa Jag behöver lite tips på skor/tasskydd lämpliga för att vandra i fjällen under sommartid när det är varmt och fuktigt. Så svår kombo...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: Acto
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Önskar få lite hjälp och tips,och gärna olika synvinklar på det hela... Hästen,en 18-årig varmblodsvalack,gammal travare,köptes av...
2
Svar
24
· Visningar
5 992
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar