Fotoböcker

Hippocampus

Trådstartare
Inser att jag måste göra fotoböcker för att ha några minnen kvar om facebook osv skulle försvinna. Men vad är bäst? Företag? Vilket papper?

Jag använder mig främst av Ifolor och Smartphoto, sedan kan man göra böcker hos Solentro också.

Kom på att jag även använt JapanPhoto också.

Alla har sina för- och nackdelar, är det inte layouten så är det fraktkostnaden eller antalet sidor/bilder.

Jag använder Blurb och det blir helt fantastiska böcker!
Enda nackdelen är att leveransen kan bli lite krånglig beroende på var man bor och jobbar (oftast UPS eller Fedex).

Har använt Önskefoto till två olika böcker jag gett bort i present, en bok om min sambo (skriven i humoristisk barnboksstil) och en bok om första tiden med vår bäbi (julklapp till bäbins farmor, morfar m.fl) Tyckte att själva skapandet var väldigt smidigt (enkelt program), och böckerna har varit väldigt uppskattade. Mitt tips är att inte göra lösryckta fotoalbum utan tänka mer som att det är en berättelse/bilderbok.

På a svarar jag Fuji direkt. På b svarar jag blankt fotopapper.

De har ofta halva priset, så tipset är att göra en profil på deras sida och vänta tills de skickar ut ett erbjudande.

Liknande trådar

Fritid Vilka företag är enklast att använda, till ett vettigt resultat och pris? Nån som har bra tips hur man får till snygga fotoböcker?
Svar
3
· Visningar
251
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
484
Kropp & Själ Jag har problem. Det finns fyra saker jag avskyr när det gäller dasspapper 1. Papper som slutar existera när det blir blött så man...
2
Svar
34
· Visningar
2 185
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 774
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar