Fotboll för häst

W

Wizir

Vet inte riktigt var jag ska posta denna undran, men jag provar här....

Någon som vet var man får tag i såna stora "fotbollar" till hästar? Finns det i Sverige öht?
Skulle så gärna vilja skaffa en sån till mina pållar, jag tror att de skulle tycka det vore skoj!:)

Tack på förhand för svar!:bow:

Sv: Fotboll för häst

jag skulle också vilja ha en sån^_^, hade varit jätte bra miljö träning, dvs om man nån gång rider in i ett bollhav med jättestora bollar XD.
kan man inte ta sånna stora upp blåsbara bad bollar? eller de kanske går isönder för lätt?
hoppas att nån vet var de finns i alla fall

Jag köpte en pilates boll. Mycket uppskattad och har legat ute hela vintern utan att gå sönder. Dock blåser den bort ibland så man får gå och hämta den i nästa hage.

Finns på tex Rusta för en hundring. Sportaffärerna har också, fast till något högre pris kanske.

Tja, nu har ju alla redan skrivit pilatesboll ;), men jag kan i alla fall tipsa om att dessa finns i flera olika storlekar och i olika färger. Det kan vara kul att kunna variera emellan en stor och en liten till exempel. De är billiga och förvånansvärt tåliga. Min stora labbe har i obevakade ögonblick försökt döda jättebollen ett par gånger men alltid gått bet.

Tack för era svar!
Ska genast ge mig ut på jakt efter en pilatesboll. Eller två. :)

Lycka till! De kommer säkert att gilla sina bollar. Mitt halvblod brukade sparka fotboll med mig:D Han ääälskade bollar

Jag köpte på clas ohlson en studsboll för barn,ni vet en sån där med två gummi öron att hålla i,ett tag trodde vi att hästgrabbarna skulle komma in utan fram tänder när dom kuta runt med bollen i munnen ,:eek:för spela boll gjorde dom inte...

www.onlinesport.se och sök på "stora bollar" så får du fram pilatesbollar som är 95 cm i diameter, det är större än vad jag har hittat i affärerna :idea:

Hihii....ja alla sätt är bra utom de dåliga ;) Lustigt att hästar är så lekfulla ändå, precis som hundar och katter.

Att min fattade tycke för fotbollar var ren slump. Han hade haft boxvila några veckor pga skärskada och jag skulle börja röra igång honom i paddocken igen. Stallägarens ungar hade sparkat boll mellan hinderstöden och bollen låg kvar.

Pålle som gick lös gick fram och började buffa med mule och framben på bollen. Det började som en lek men bollen blev kvar livet ut för honom. Sköt man lite löst mot honom så "mötte han upp" och puffade iväg den med benet. :D

Jag gav också mina hästar en pilatesboll i vintras.... den låg i 48bitar efter MAX 10mintuer!

men tror att andras hästar är lite mer rädda om dem..

och jag hade, innan jag lät dem bekanta sig med den i hagen :grin: tänkt använda dem som fotboll, men var oroad över om de slog för högt med benet och klev över, eller liksom snubbla på den och går omkull...

och jag hade, innan jag lät dem bekanta sig med den i hagen :grin: tänkt använda dem som fotboll, men var oroad över om de slog för högt med benet och klev över, eller liksom snubbla på den och går omkull...

Jo snubblar gör den lille ibland. Han lägger sig på knä på bollen också ibland. Och kliver över den så den hamnar under magen. Men han får lära sig att hålla reda på sina ben själv.

Jag gav också mina hästar en pilatesboll i vintras.... den låg i 48bitar efter MAX 10mintuer!

men tror att andras hästar är lite mer rädda om dem..

Ok, jag har faktiskt aldrig varit i närheten av en pilatesboll....hur går de sönder om de går sönder? Smäller dom?

Jag använder en pilatesboll som jag köpte i en sportaffär i höstas. Rekomenderas till 100 %. Även om den var dyrare så är det riktigt bra kvalité på den. Bra kvalité anser jag är viktigt eftersom den ska användas ute, antar jag :)

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
651
Senast: Miingla
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Ekonomi & Juridik Jag har två hästar, betalar 2500 för varje häst i månaden för lösdrift med full service. Skulle vilja veta om det finns billigare...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 759
Senast: nexxa
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 089
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?