Fotad av fartkamera, neka?

Trevligt. Jag undviker skrikande i trafiken.
Åk aldrig med min pojkvän, han skriker å gnäller regelbundet till den nån att den enda gången han inte gjorde det så frågade jag flera ggr om han faktiskt var ute å körde. Å han får inte blyfot ofta, det göra han inte med tanke på alla idioter som flockas runt honom när han kör.

Åk aldrig med min pojkvän, han skriker å gnäller regelbundet till den nån att den enda gången han inte gjorde det så frågade jag flera ggr om han faktiskt var ute å körde. Å han får inte blyfot ofta, det göra han inte med tanke på alla idioter som flockas runt honom när han kör.
Nej tack, det brukar vara farligt att åka med sådana personer som inte kan hålla humöret under bilkörning.

I

inte mitt barn men bor i samma hushåll. Polisen kommer höra av sig om de vill att hen kommer in på förhör på stationen så strafföreläggande är det inte dags än. Polisvännen hävdar annat än du, att det pfta går att neka sig ut böter, och jag tror hen har bättre koll än du. Men jag uppdaterar. Antar att en får brev oavsett om de lägger ner eller går vidare.
@fijja, du har glömt att @Sleepan också är polis?

I

inte mitt barn men bor i samma hushåll. Polisen kommer höra av sig om de vill att hen kommer in på förhör på stationen så strafföreläggande är det inte dags än. Polisvännen hävdar annat än du, att det pfta går att neka sig ut böter, och jag tror hen har bättre koll än du. Men jag uppdaterar. Antar att en får brev oavsett om de lägger ner eller går vidare.

Jag jobbar ju förvisso inte med ATK-kamerorna som jag antar att polisvännen gör då. Men jo, jag har ganska bra koll.

Det är inte mig personligen det handlar om så tråden är mest av nyfikenhet.
En anhörig till mig blev fotad av en fartkamera, 93 km/h på en 90väg i min bil.

Ett brev dök upp och jag tycker ju att hen ska göra rätt för sig men där tycker vi olika.

Hen har pratat med en Vän som är polis och denna säger att det är bara att neka. Skulle det vilja sig så att de inte ger upp så kan man ändra sig och betala innan det går till tinget. Risken att de inte ger upp är väldigt liten påstår denne.

Så, vad är eran erfarenhet?

Hur har det gått med fortkörningsdramat? Lyckades din närstående smita undan, eller tog personen ett förnuftigt beslut och betalade?😊

Var inte det där lite onödigt moraliserande gentemot TS? Som det stötts och blötts i tråden är det ju inte hen som kört för fort...

Nä hon sa ju att hon skulle återkomma hade jag för mig, och jag vill bara veta hur det gått. I detta ligger varken en tanke att trycka ner eller hylla någon. Jag ville bara se om det hon skrev funkade - eftersom hon berättade vad en polisvän sagt ville jag se om det verkligen stämde med verkligheten. Inget konstigt med det. Så för mig, nej inte alls onödigt. För dig? Uppenbarligen. Och jag sa ju inte heller att hon kört för fort, ellerhur? utan att jag ville veta det hon sa att hon skulle återberätta.

Nä hon sa ju att hon skulle återkomma hade jag för mig, och jag vill bara veta hur det gått. I detta ligger varken en tanke att trycka ner eller hylla någon. Jag ville bara se om det hon skrev funkade - eftersom hon berättade vad en polisvän sagt ville jag se om det verkligen stämde med verkligheten. Inget konstigt med det. Så för mig, nej inte alls onödigt. För dig? Uppenbarligen. Och jag sa ju inte heller att hon kört för fort, ellerhur? utan att jag ville veta det hon sa att hon skulle återberätta.
Hejsan!
Hen har fått hem förundersökningen men mer vet vi inte. Antar att det skickas vidare och att det där beslutas om det ska tas vidare. Är några veckor sedan.
Kommer uppdatera när det händer något.

... och dessutom får du då en dom som kommer upp på t ex Lexbase, MrKoll etc. Följer med rätt länge. Onödigt länge.

Är det inte där de anonymiserar vad domen handlar om av ”integritetsskäl” vilket gör att man om man ser svart, lätt uppfattar fortkörare som yrkeskriminella, mördare, våldtäktsmän eller alltsammans samtidigt?

190DF177-6CF4-4975-9838-81293115F5F4.webp

Är det inte där de anonymiserar vad domen handlar om av ”integritetsskäl” vilket gör att man om man ser svart, lätt uppfattar fortkörare som yrkeskriminella, mördare, våldtäktsmän eller alltsammans samtidigt?

Visa bifogad fil 48930

Precis. En måste köpa domen (registrera sig och betala) för att veta VAD det handlar om. Många arbetsgivare slår personal på nätet när ansökningarna droppar in. Kan vara bra att ha i åtanke. Själv har jag en registrering efter att ha lämnat in en stämning som blev förlikning till min fördel (samtliga mina krav gick igenom) men jag har ändå anonym dom vid slagning.

Liknande trådar

Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 934
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka