Förvirrad

L

llinda

Jag har ridit i ca sju år nu och rider lektioner och har egen medryttarhäst Jag får tävla den ponnyn och jag har velat att börja länge, men om jag vill börja tävla min medryttarhäst var ska jag börja och hur ska jag veta om alla tävlingar? Jag fattar inte mycket när alla pratar om olika, LB , LC , LA , LD. osv.
i dressyr och hoppning. jag är förvirrad, om du har koll på det så skulle ja bli jätte glad om du hjälpte mig!:rofl:

Sv: Förvirrad

Har du grönt kort?
Om inte är det, det första du måste införskaffa dig. Du får då också lära dig hur det går till att tävla, vad man ska tänka på osv.

Nej det har jag inte, var nära på att skaffa en gång, via en tränare i stallet. Hur gör jag för att skaffa det?:d

Eftersom du ändå måste vara medlem i en klubb för att tävla, bli det och be dem sedan kolla vart nästa kurs finns...

Ta somsagt kontakt med den klubb du vill rida för, bli medlem och prata meed dem om gröntkort kurs.
Sen om jag var som du så gå in på Svenskaridsports förbundets hemsida och plugga hopp + dressyr TR

Som dom andra sagt måste du ha ett grömt kort, men du måste även ha en licens. det kan du skaffa via Svrf hemsida. Alla tävlingar (f.o.m lokal) finns att hitta på på Svrf hemsida också;) Lycka till, och vid dom första tävlingarna är det väldigt bra att ha med någon som är van att tävla så att du vet när du måste göra vad och så vidare ;)

Följ de andras råd o ta grönt kort. Till en början med kan det vara bra att testa tex klubbtävling eller pay and jump innan man börjar på den riktiga bannan!
Här är en sida som det står hur en normal träning går till men också masssa tips. Gåin på hopp- och dressyrsidan :)
http://www.stallbacken.com/

Förutom de bra tips som du har fått här redan, så är mitt tips att åka till en tävling och titta eller att följa med någon som ska tävla. Det är alltid bra att kolla hur det går till först utan att behöva vara nervös för att man själv ska tävla.

Okej tack för ditt svar, jag har varit hästskötare åt en vuxen på tävlingar, jag brukar hjälpa henne så jag har ialafall lite koll:)

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 314
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V