Förvirrad

S

smulizzzz

e de minsta jag känner mig. för ca 2mån försvann min kisse. mina katter e inne katter men fröken hade smitit ut gick bara inte få tag på henne. så skulle jag följa me dotter till en kompis o katten följde med. stog o pratade med mamman o katten bara försvann. hon har varit ute innan och har alltid kommit hem. men i alla fall denna gång ser vi inte skymten av henne. har varit o satt upp lappar i affären o ringt o frågat runt alla grannar. bor i ett litet samhälle så folk vet ju vem man är. men så i helgen finns det en annons om upphitad vit katt. tänkte inte så mycke på det men sambon ringde igår. o vi va dit o pratade med dom o allt låter precis som våran katt. men problemet e det att detta e ca 4mil ifrån oss. och då måste hon ta sig genom en någorlunda stor stad. e detta möjligt? när vi kom dit igår så hade hon försvunnit igen. men allt stämmer in på min lilla tjej. hur stora e oddsen att det finns en till katt som hon?

detta blev väldigt rörigt. men känner mig väldigt förvirrad vet inte vad jag ska tro. :confused:
http://www.pixbox.se/pic_show_id15462298.html

Sv: Förvirrad

Hur stora oddsen är har jag ingen aning om, men möjligt är det väl.
Jag skulle be dom ringa er om de ser katten igen, kan ju vara värt då att åka dit och se om det är er katt.

jodå katter kan ta sej långt.finns ju katter dom hittat flera mil bort från sitt hem...sätt ut annonser runt där omkring där hon synts till så lär hon säkert dyka upp..:)

Visst är det möjligt, katter kan vandra långt, Mest troligt är kanske att hon hoppat in i en bil och fått skjuts, eller legat i motorrummet, det har hänt flera gånger.

hm jo visst finns det möjlighet att hon har tagit sig så långt men för mig känns det väldigt konstigt. det e ju en snäll familj som bor på landet som har hittar henne. eller rättare sagt hon hittade dom. hon har varit hos dom nu i ca 4v. o min lilla gumma försvann för ca 2mån sedan. det känns bara så konstigt att hon skulle ha vandrat så långt. möjlighet finns ju att hon har kommit in i en bil o sedan blivit dumpad i skogen där omkring. problemet e att så fort vi kommer så försvinner katten. ska ut i kväll igen. om hon inte syns till i dag ska vi få låna en bur dom fångar vildkatter me o se om hon går in där. familjen hon finns hos vill inte ha den kvar så e de inte våran misse så ska hon till katthemmet.

usch har inte kunnat sova ordentlig ligger bara o tänker på om de e hon eller inte.

Men om dom har haft henne i 4 veckor så måste dom väl kunna få tag på henne eller? Då är det ju bara att stänga in henne tills ni kommer och hämtar henne. Eller är hon väldigt skygg?

ja dom får inte tag på henne, hon kommer fram o äter ur handen men inget mer. dom vill inte försöka fånga henne heller dom sa att dom va rädda för att hon skulle sticka då. men som jag sa när vi va där igår att dom kunde ju lura in henne i garaget men de ville dom visst inte. ska dit om en stund så får vi se. annars får det tyvärr bli katt fälla.

morfars katt har lyckats att klänga sig fast under hans lastbil en gång"! hängde där medan han körde i säker en halvtimme då skulle han tanka och så ser han sin katt komma vinglande på bensinstationen och darrar i hela kroppen!

så dom kan nog ha sina små knep:D

Liknande trådar

Katthälsa Jag förstår ingenting av min katt just nu. Hon blir 12 år i april, märks att hon är en senior men enligt en djurskötare jag träffade...
Svar
10
· Visningar
3 720
Senast: Michellan95
·
Småbarn Långt inlägg =( Jag har en son som fyller 3 år om 2 veckor. Han går nu på en jättebra avdelning på sin förskola. För ca 1,5 år sedan...
Svar
14
· Visningar
1 944
Senast: tonton
·
Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
8 024
Katthälsa Känner mig lite nere nu, vill bara skriva av mig.. Min katt kom in rufsig i pälsen och kunde inte gå i går, eller hon gick med o...
Svar
1
· Visningar
785
Senast: Sorbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama