MJLee
Trådstartare
Jag känner mig som en riktigt inkompetent idiot just nu. Jag har flyttat till obygden = Bollnäs och som inbiten Stockholmare har jag aldrig behövt körkort eller bil, vilket inte riktigt fungerar här har jag upptäckt. Så nu har körkortsböcker införskaffats och råplugg är på g. Men! Det viktigaste är att faktiskt kunna köra i det syftet har en liten bil införskaffats och under tiden har en vän lovat att köra mig - jag äger bilen och betalar allt - och hon kan använda den. Men, nu har hon brutit av spaken till spolarvätskan. Alltså den lilla plastspaken bredvid ratten. En vän lyckades limma fast den igen och den fungerar men naturligtvis måste den fixas snarast möjligt. Eftersom jag vet nada och inget om bilar så vänder jag mig nu till Buke för råd var sjutton kan jag köpa en sådan spak och hur dyrt är det att laga den? Alla pratar om skroten på internet, men uh, var ska jag hitta den?
Jag hade liksom hoppats att jag själv skulle kunna köra innan jag började ha sönder saker och bilen slutade att fungera. Eh, hjälp?
PS. Det är en Huyndai om det hjälper.
Jag hade liksom hoppats att jag själv skulle kunna köra innan jag började ha sönder saker och bilen slutade att fungera. Eh, hjälp?
PS. Det är en Huyndai om det hjälper.