förvirrad...ang allsvenskan...

valentine

Trådstartare
Måste man vara med i allsvenskan för att få tävla på de tävlingar där allsvenskan är med? Alltså är dessa tävlingar bara för allsvenskeryttarna.... tacksam för svar!!!!!

Sv: förvirrad...ang allsvenskan...

Jag har vart på flera tävlingar där dom haft allsvenska utan att var med i ngt lag, oftast har dom ju en eller flera förklass eller en uppsamlingsklass eller dyl som man kan ställa upp i.

Det beror väl på en del saker.
vi har haft tävlingar där allsvenskan (lag klass) ingår i en annan klass och där det bara varit en ren lagklass. som finalen i Ridhäst med 17 lag.

Så det har inte funnit ngn förklass eller uppsamlingsklass för dem som inte fått deltagit i ngt lag då eller missupfattade jag det? Där jag tävlat har dom alltid haft en eller flera förklasser (oftast 2) sedan en lagklass och sedan en klass för dem som inte blivit utagen till ngt lag.

De klasser som inte är allsvenskeklass är öppna för övriga ekipage. Annars ska det stå något om att klasserna bara är öppna för ryttare med lag i allsvenskan i proppen. Står det inget så är de klasserna öppna för ryttare från övriga klubbar (så länge man inte är uppklassad) :)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 023
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Ketrawzc
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
375
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig startat nån dagbokstråd här innan. Men det här är för tungt att bära ensam, och jag vill inte lägga hela tyngden på min...
2
Svar
31
· Visningar
2 132

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka