Förvaring av utrustning

Calvaro

Trådstartare
Hur förvarar ni era selar, tömkörningsgjordar och tömmar?
Tänker främst på hur ni hänger upp dem?
Finns det speciella "selhängare" precis som det finns sadelhängare?

Sv: Förvaring av utrustning

jag hänger upp dem på sånna här:

1106.jpg

jag hänger upp dem på sånna här:

1106.jpg

Använder en sån också. Har kapat den på hälften ungefär och satt den på dörren in till vår skrubb (golvyta ca en kvadratmeter) i uppvärmt skrubbrum. Där hänger den inte i vägen för nåt annat. Har både sele och tömkörningsgjord på den.

Att jag frågar beror på att jag har för mig att jag har sett hängare som var lite större. Som jättestora tränshängare ungefär fast mer trekantiga om ni förstår hur jag menar. Funderade på om det fanns sådana att köpa. Är man lite händig så kan man väl göra själv iofs.

det är såna jag har, finns på börjes.

jag har innan gjort egna genom att ta en halv eller hel björk kubb ca 1 dm bred. Skalat av barken så den blir sådär slät o fin, satt upp den på en konsol och sen spikat upp den på väggen. Ser ganska fint ut med trä och enkelt o billigt.

Finns hos selar.se, equilex.se och börjes tror jag.

det är såna jag har, finns på börjes.

jag har innan gjort egna genom att ta en halv eller hel björk kubb ca 1 dm bred. Skalat av barken så den blir sådär slät o fin, satt upp den på en konsol och sen spikat upp den på väggen. Ser ganska fint ut med trä och enkelt o billigt.

1 dm?
Men då får man väl inte plats med lokselen? De fungerar väl bara för travslelar?
Själv använder jag de hopfällbara hängarna som finns på bild längre upp bland trådarna, men jag funderar på att göra egna i trä eftersom jag inte tycker de hänger så bra på de hängare jag har.
Kanske ska ut i ve´bon och leta lite :idea:

Använder egengjorda hängare i stil med den som de lagt in bilder på redan, varför köpa en massa när det är så enkelt att göra själv?
Tyvärr är mitt stall inte det modernaste och saknar därför uppvärmd sadel/selkammare,så jag förvarar mina selar inne vinterhalvåret.

Usch, jag är jätte slarvig :o Mina hänger på en vanlig snickarbock (förutom finselen som ligger på golvet i mitt rum :rofl: ) i en kall sadelkammare. Tur att man har bra kvalitet på grejerna iaf så dom inte tar så stor skada ;)

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
443
Senast: Pegasus63
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
995
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka