Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag fodrar iofs med Kraffts lucernhack, vet inte hur greenpower-säcken ser ut men jag skär i alla fall ett hål i toppen på påsen, när jag tagit ut foder så trär jag en sopsäck över toppen så det blir lite mer stängt.
I en liggande begagnad frys (alltså ej inkopplad då ).
Perfekt, håller tätt och slutet, får plats med två balar i min (en vanlig stor så att säga) Har flera liggande frysar med foder i.
Det var en sån tunna jag själv funderade på att skaffa, men var osäker på om det fick plats, för det tar ju antagligen lite mer plats när man häller över det.
Frys lär jag inte få plats med eftersom jag står i kollektivstall med begränsat utrymme.
Men nu blev jag fundersam på om jag ska ha det i tunna i alla fall, när alla skriver som dom gör.
Möglar det lättare i en tunna?
Det var mest för att få lite ordning på sakerna att jag ville hitta någon förvaring. Hittills har jag haft dom stående öppna, men det känns som att säcken lätt vältar och allt åker ut om man bara öppnar den längst upp.
Bettysmatte: Det lär nog dröja ett tag innan jag får lov introducera lusernhack som en del av inredningen i mitt hem - men det är åt andra sidan helt okej för mig
Jag har även använt vanliga soptunnor med lock, om du kan få tag på det. Jag har flera modeller, från dom små bruna till dom "normala" och dom jättestora gröna. Har för mig att jag fick ner balen utan att öppna den så att säga i den mellanstora, om du nu inte vill hälla ut det. Dom minsta rymmer inte riktigt en bal uthälld sas
Haha när vi flyttade hit hade fd ägaren till gården tänkt att de skulle in i köket, men jag hann hälla foder i allihop Men va fasen dom stod ju i stallet
Har min säck stående i foderkammaren. Skär av toppen och låter den stå på högkant. Fodrar upp 1-2 säckar/månaden så jag kan inte se vad som skulle kunna få det att mögla under den korta tiden. Så länge som man förvarar det torrt.
Jag har en "dynlåda" ursprungligen tänkt att ha på tex altan och förvara dynor till trädgårdsstolar i. Köpt på Coop för ett par hundralappar. I den går det med råge i en hel bal så man kan ta isär det ordentligt för balarna är rätt hårt packade ibland.
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.