Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig haft möss i balarna. Hade dem på lastpallar, mest för att de inte skulle frysa fast i marken.
Jag har aldrig haft problem med möss.Jag tänkte beställa hem en hel del storbalar hösilage. Innan hämtade jag två åt gången.
HUR undviker man att det går möss i dem? Kan man ställa dem på lastpallar eller vad är bäst?
Hade oxå mushål i en bal som har stått sedan förra sommaren. Det var små gångar i marken under så de har antagligen haft balen som bo. Funderar på om om det är bättre att lägga ut plattor under balarna så de inte kan gnaga sig in underifrån? Jäkla jobb att lägga ut dom bara. Annars får det bli lastpallar hur man nu ska få tag på så många... vill beställa ganska många balar.
Vi har också balarna direkt på mark men utan presenning och har inte haft några stora problem med möss. Däremot har han haft nånting som han körde ner i marken för att skrämma sork med, vet inte om det gjort nån jätteskillnad.Fick tips av min granne som är bonde att inte ställa balarna på lastpallar eftersom mössen då lätt kommer under balarna, istället ska de stå på grusplan på en tjock presenning (typ militärens). Har inte heller haft problem med möss någonsin men ställer balarna så ändå.[/QUOTE
Vi har heller aldrig haft problem med råttor/möss eller några sorters gnagare. Vi har en stor grusplan på baksidan av stallet där vi ställer alla balarna (tar eget och får in ca 300 balar). Där emot så har vi haft problem med fåglar som hackar hål i balarna. Kråkor är fräcka fåglar som inte räds något