förvara selar?

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag är ju i första, andra och tredje hand ryttare, men har ändå samlat på mig en hög med selar och åker lite häst med vagn då och då. Tidigare har jag bara haft en travsele, då min körning enbart handlat om träning av ponnytravare.
Travselen brukar man ju samla ihop i en hög med remmar som man snor ihop med en ögla av svanskappan och kan hänga upp typ platt mot väggen. Men så funkar ju inte riktigt att göra varken med bröstselen (jag har en syntet från DO) eller med mina parselar (finns på bild i min tråd om parkörning för nybörjare).
Jag har inte hittat något riktigt bra sätt att hänga upp dessa än.
Så nu är jag nyfiken på hur NI hänger upp era selar i sadel-/selkammaren?

Antingen bygger/köper man sig en selvagn eller så funkar det att hänga upp på vanliga sadelhängare tycker jag! :)
Har tyvärr ingen bra bild på min gamla selvagn eftersom exet behöll den i separationen - men det kanske finns någon annan som har.

Selvagn är säkert bra, men det låter utrymmeskrävande om man har mer än en sele - eller?
(det är ju inte direkt så att jag kör dagligen... :p)

Jag har mina på sadelhängare, såhär:

10560457_10152763284952380_6260666833338031036_o.jpg

Jag har min sele på en vanlig sadelhängare, med däckeln längst in, tycker de funkar super. Över har jag ett fleeceskydd

Liknande trådar

Körning Någon här som kör tandem? Jag har provat att tömköra mina shetlandsponnyer i tandem och det gick över förväntan. Näst steg är att prova...
Svar
2
· Visningar
1 982
Senast: Digbil
·
Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 332
Senast: trassel
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 920
Senast: kolblakkur
·
F
Körning Hej! I förrgår och igår var de första gångerna jag körde med mitt lilla shettissto lite längre, hon gick på som en klocka och tyckte...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
27 634
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar