Förvänd galopp...

Sv: Förvänd galopp...

jag försöker sitta med tyngden åt det "håll" vars galopp vi är i, så att min vikt förstärker vilken galopp hästen ska vara i.
om det inte är en unghäst och det känns som om allting blir kortare och struttigare försöker jag ställa hästen inåt d.v.s. i
höger förvänd ställer jag åt vänster, för att känna att jag kan kontrollera det hela. det går jättebra när hästen orkar och lärt sig
att galoppera i förvänd. att använda volter och hörnpasseringar i förvänd är :d
jag strävar efter att hästen ska ha lika fin rättvänd som förvänd galopp, bågar är superbra att träna på.
har skänklarna med tänket framåt så man inte råkar understödja med skänklar för långt bak = missförstånd = sjabbigt byte
eller liknande.

Sv: Förvänd galopp...

Ja det var det jag avsåg tidigare med min kommentar om vikten, det kan vara väldigt lätt att lägga den fel. Speciellt om en häst har svårare åt ett håll, som dom ofta har, så måste man tänka extra på det där.

Det andra du gör tycker jag också är bra.

Liknande trådar

Dressyr Någon mer än jag som följer tävlingarna? Jag hejar ju lite extra på Hollands Fergusonavkommor, får hoppas på min största favorit...
Svar
12
· Visningar
1 476
Senast: Fiorano
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 309
Senast: JohannaB
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
Svar
11
· Visningar
642
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din...
2
Svar
22
· Visningar
1 542
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar