Har hört så mycket bra om det omtalade baucher bettet, att det är så snällt och ligger stilla och är stabilt i hästens mun. Att alla hästar tycker om det- alla utom min!!?
Vanligtvis rider jag min häst på vanligt tre-delat med rörliga ringar men så tänkte jag att det kan vara värt ett försök att testa ett ännu snällare bett ändå. Köpte ett tre-delat baucher bett i veckan och provade det under en kort skrittur igår.
Min stackars pålle var inte alls nöjd
Jag anpassade det och "spände sidostyckena lika hårt" som jag brukar med det vanliga men han lyfte liksom upp bettet och bet i det. Det var liksom inte "tugga på bettet" som gällde utan han bet i det med tänderna och släppte och om igen.... Fick ingen kontakt och jämnt stöd utan tygeln och sidostyckena på tränset bara glappade när han bet i det...
Har ni varit med om liknande? Varför gör han så?
Red på vanliga tre-delade idag och då var han nöjd och lugn i munnen, ska såklart inte använda baucher bettet mer men jag undrar ju ändå varför han reagerade så! -tänderna kollades på klinik ua för två veckor sedan så det är jag inte orolig för
Vanligtvis rider jag min häst på vanligt tre-delat med rörliga ringar men så tänkte jag att det kan vara värt ett försök att testa ett ännu snällare bett ändå. Köpte ett tre-delat baucher bett i veckan och provade det under en kort skrittur igår.
Min stackars pålle var inte alls nöjd
Har ni varit med om liknande? Varför gör han så?
Red på vanliga tre-delade idag och då var han nöjd och lugn i munnen, ska såklart inte använda baucher bettet mer men jag undrar ju ändå varför han reagerade så! -tänderna kollades på klinik ua för två veckor sedan så det är jag inte orolig för