Och fortsättning följer...
Beklagade mig om "bubblet" för höbonden för ett tag tag sedan, och han sa direkt att han tyckte att det lät som trasig topplockspackning. Han håller på väldigt mycket med reparation och service av diverse fordon och maskiner, så jag antar att han inte är helt ute och reser.
Så det fick gå ett tag till, och nu beslöt vi för att ta tag i det. Bytte topplockspackning och värmepump i helgen, och lade ca 4000 kr på bilskrället. Hämtade den i morse och körde hem (bara 5 km). Det lät INGENTING
!! Underbart, och problemet ur vägen trodde jag... Men så åkte jag och handlade (1,5 mil ungefär). Stannade bilen utanför affären, och där var bubblandet igen...
Skickade direkt sms till mekanikern om att det tyvärr bubblar.Usch inte kul, och har du kollat så att glykolnivån ligger mellan min och max, svarar han tillbaks. Jag går ut och kollar, och det är helt TOMT i behållaren. Tog mig till närmaste affär (någon kilometer) som säljer glykol och skaffade vatten och glykol och fyllde på. Körde hem. Stannade och bilen bubblade på precis som vanligt...
SUCK!!!
Vad göra nu??? Vi har bytt termostat, topplockspackning och vattenpump = felet består och ingen förändring.